خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۳۸۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سود شیرین خودرویی‌ها در بورس پس از افزایش قیمت‌ها

سود شیرین خودرویی‌ها در بورس پس از افزایش قیمت‌ها

افزایش حداقل 30 درصدی نرخ فروش و خبر وام‌های کلان به خودروسازان منجر به استقبال بازار از این گروه شده، در بین نمادهای خودرویی، نماد دو شرکت ایران‌خودرو (خودرو) و فنرسازی زر (خزر) طی دو هفته اخیر با بازدهی بیش از 20 درصد همراه بوده است.

طی چند ماه اخیر چانه‌زنی خودروسازان با دولت بر سر افزایش قیمت محصولات خودروسازی از مهم‌ترین اتفاقات کشور محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع بحران ارزی و افزایش قیمت خودروها در بازار غیر رسمی، خودروسازان اعلام کردند که با قیمت‌های فعلی قادر به ادامه کار نیستند و تاکنون متحمل ضررهای میلیاردی شده‌اند.

در همین خصوص مردم که در انتظار کاهش قیمت خودرو بودند، خودروسازان در حال چانه‌زنی بر سر افزایش قیمت و اخذ مجوز رسمی مربوط به آن بودند.

با اینکه اخبار متنوعی درباره قیمت خودرو و نهایی شدن افزایش قیمت آن‌ها به گوش می‌رسد اما همین اخبار باعث شده اکثر نمادهای خودرویی در بورس اوراق بهادار با استقبال سهام‌داران مواجه شود.

تاکنون چند نماد بورسی اطلاعیه مربوط به افزایش بیش از 10 درصدی محصولات خود را بر روی کدال قرار داده‌اند که به نظر می‌رسد اخبار مربوط به آن رنگ واقعیت به خود گرفته است.

به این ترتیب در گروه خودرو، افزایش حداقل 30 درصدی نرخ فروش و خبر وام‌های کلان به خودروسازان منجر به استقبال بازار از این گروه شده، به‌طوری که روز گذشته گروه خودرو با ارزش معاملات بیش از 100 میلیارد تومان از گروه بانکی سبقت گرفت.

بررسی روند قیمت چند نماد بورسی در گروه خودروسازی نشان می‌دهد، خبر افزایش قیمت محصولات خودروسازی طی دو هفته گذشته منجر به بازدهی بالای این نمادها شده است.

خودرو و نمادهای خودرویی در بورس تهران

بازدهی نمادهای خودرویی طی دو هفته اخیر

در بین نمادهای خودرویی، نماد دو شرکت ایران‌خودرو (خودرو) و فنرسازی زر (خزر) طی دو هفته اخیر با بازدهی بیش از 20 درصد همراه بوده است.

از جمله نمادهای خودرویی که طی دو هفته اخیر با بازدهی بیش از 12 درصد همراه بوده‌اند می‌توان به خسایپا، خریخت، خمحرکه و خچرخش اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.