کد مطلب: ۳۵۵۸۵۷

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۷

پیش‌بینی خوش‌بینانه کارشناسان از صعود بورس در هفته جاری

پیش‌بینی خوش‌بینانه کارشناسان از صعود بورس در هفته جاری

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته دوم اسفند ماه صعودی و مثبت خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی و تک‌سهم‌ها پیشرو در قیمت سهام این هفته خواهند بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته دوم اسفند ماه صعودی و مثبت خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی و تک‌سهم‌ها پیشرو در این هفته خواهند بود.

11 esfand 97

در مجموع شاخص کل بورس در هفته گذشته با رشد 5805 واحدی معادل 3.6 درصد از 159 هزار و 489 واحد به 165 هزار و 294 واحد افزایش یافت.

واکاوی شاخص کل بورس در هفته گذشته و پیش رو

محمد خبری‌زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: افزایش نرخ دلار تا مرز 14 هزار تومان، گزارشات ماهانه خیلی خوب از شرکت‌ها، آمار فروش بسیار خوب شرکت‌ها در بورس کالا و آمار صادرات آن‌ها و مهلت 4 ماهه FATF به ایران از جمله خبرهای مثبت در بازار بود که توانست به رشد بازار سهام در هفته گذشته کمک کند، اما در کنار این اتفاقات شوک سیاسی خبر استعفای محمد جواد ظریف کمی ترمز بازار را کشید.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد، در هفته جاری بازار تا حدودی تحت فشار فروش‌ حقوقی‌ها باشد ولی آیتم‌های مثبت آنقدر زیاد است که بازار آماده یک حرکت مثبت در روزهای آتی خواهد بود.

هادی نصیری، دیگر کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نیز گفت: پیش‌بینی بازار سهام در روزهای باقی مانده از آخرین ماه سال تا حدودی سخت است، به این دلیل که با نزدیک شدن به سال جدید تسویه اعتباری‌ها را در پیش داریم و از سوی دیگر ورود 240 هزار میلیارد تومان اوراق صکوک به بازار در انتظار است که امکان دارد بخشی از آن وارد بازار سهام شود.

وی افزود: در مجموع به نظر می‌رسد در هفته جاری بازار متعادلی را در پیش داشته باشیم که احتمالا تک‌سهم‌ها و نمادهای گروه بانکی پیشرو بازار باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.