کد مطلب: ۱۳۲۴۶۱

بررسی وضعیت وام‌های تولید در سال آخر دولت‌ احمدی‌نژاد و روحانی

بررسی وضعیت وام‌های تولید در سال آخر دولت‌ احمدی‌نژاد و روحانی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از عملکرد دولت یازدهم، مقایسه میان وضعیت حمایت تولید در سال آخر دولت روحانی و سال آخر دولت احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که در این دولت تسهیلات تولید رشد ۲۶۰ درصدی داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به گزارش تجارت‌نیوز، درباره عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یکی از بخش‌های رفع مشکلات کارخانه‌های تولیدی، این ستاد اقدام به برگزاری ۶۲۰۰ جلسه در استان‌های مختلف کشور و تصویب ۵۳ هزار و ۲۰۰ مصوبه جهت رونق تولید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کرده است.

همچنین در سال گذشته هم ۲۳۰ جلسه با ۸۰۰ مصوبه برای بررسی و پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای بزرگ برگزار شده و برنامه‌ریزی برای تولید و اشتغال در کشور انجام شده است.

پرداخت ۱۶۰.۹ میلیارد تومان تسهیلات تولید در سال گذشته

آمار نشان می‌دهد میزان تسهیلات بانکی که به بخش های مختلف صنعتی، معدنی و بازرگانی پرداخت می شود در مقایسه با سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد میزان تسهیلات بانکی که به بخش صنعت و معدن در سال ۱۳۹۱ پرداخت می‌شد، رقمی معادل ۶۱.۹ هزار میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های دولت تدبیر و امید این رقم سال گذشته به ۱۶۰.۹ هزار میلیارد تومان رسید و سبب رونق و شکوفایی تولید در کشور شد.
در بخش بازرگانی نیز این تسهیلات از سقف ۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ و با وجود کاهش هزار میلیارد تومانی آن در سال ۱۳۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فراتر رفت؛ به گونه‌ای که در سال گذشته تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی و تجارت کشور از سوی بانک‌ها رقمی معادل ۵۷ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

در دوره فعالیت دولت یازدهم بر اساس آمار منتشر شده از سوی معاونت آمار و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی جدید تکمیل و راه‌اندازی شده‌اند که این رقم با محاسبه واحدهای احیا شده در ۴۲ ماه گذشته به ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد می‌رسد.

این رقم ۳.۵ برابر تعداد واحدهایی است که در چهار ساله فعالیت دولت تدبیر و امید تعطیل شده‌اند و تعداد آنها به ۵۱۰۰ واحد صنعتی می‌رسد.

در این میان اگر واحدهای صنعتی توسعه‌یافته در دولت یازدهم را به تعداد واحدهای احیا شده و تازه‌تاسیس بیافزاییم متوجه می‌شویم که بیش از ۲۴ هزار واحد تولیدی در دوران دولت یازدهم در کشور فعال شده‌اند که حدود پنج برابر واحدهای تعطیل شده در این دولت هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.