کد مطلب: ۱۳۸۷۷۷

بیمه نیمی از خانوارهای بهره‌بردار از منابع طبیعی کشور

بیمه نیمی از خانوارهای بهره‌بردار از منابع طبیعی کشور

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 40 تا 50 درصد از یک میلیون و 600 هزار خانوار بهره‌بردار از منابع طبیعی کشور کدگذاری بیمه‌ای شده‌اند و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

غلامرضا هادرآبادی در حاشیه تجلیل از مدیران و مربیان فعال در طرح همیاران طبیعت دانش‌آموزی سمنان در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان افزود: 44 شغل مرتبط با منابع طبیعی از سال 93 تاکنون کدگذاری بیمه‌ای شده و 23 عنوان شغل دیگر در دستور کار قرار دارد و در این قالب، این گروه از مشاغل خدمات رفاهی بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی و کارافتادگی دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: یکی از چالش‌هایی که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی وجود داشت، نبود امنیت و ردیف شغلی، مزایای بیمه‌ای، بیمه بازنشستگی و کارافتادگی بود که با این طرح مشکلات بسیاری از آنان بر طرف شد‌.

هادرآبادی اظهار داشت: مشاغلی مانند جمع‌آوری‌کنندگان بذرهای گیاهان مرتعی، محافظان منابع طبیعی، اطفاکنندگان حریق، مجریان و ناظران طرح‌های منابع طبیعی، قرق‌بانان، دیده‌بانان و چوپانان از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: شغل‌های حوزه منابع طبیعی مانند پرورش‌دهندگان زنبور عسل، دامپروران و تولیدکنندگان عرقیات سنتی با بخش کشاورزی از دیگر مشاغل مشترکند که کدگذاری بیمه‌ای شده‌اند.

وی به استانداردسازی مشاغل به عنوان مرحله بعد از کدگذاری عناوین مشاغل منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع شغل، فرد زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد و به عضویت نظام صنفی شغل خود درمی‌آید و از مزایای آن که خدمات بیمه است، بهره‌مند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات منابع طبیعی از دیگر دستاوردهایی است که با جمع‌آوری اطلاعات مشاغل موجود کشاورزی و منابع طبیعی منجر به ساماندهی مشاغل می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: با وجود چنین بانک اطلاعاتی جامعی می‌توانیم به اطلاعات نمونه‌ها، بهره‌برداران و اطلاعات دوره‌های آموزشی دسترسی داشته باشیم.

علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و جمعی از مسؤلان استانی در این همایش حضور داشتند که در آن از جمعی از دانش‌آموزان همیاران طبیعت تقدیر شد.

در استان سمنان 19 هزار و 30 دانش‌آموز کارت همیار طبیعت دارند و از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.