فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۵۵۲۰۲

وام‌های بانکی فروردین ماه خرج چه کارهایی شدند؟

وام‌های بانکی فروردین ماه خرج چه کارهایی شدند؟

در فروردین ماه سال جاری بخش خدمات کل کشور بابت تامین سرمایه در گردش خود 17.5 هزار میلیارد تومان از بانک‌ها و موسسات اعتباری وام دریافت کرد.

فریبا تاجدینی: در فروردین ماه سال جاری بانک‌ها میزان تسهیلات اعطایی خود را نسبت به فروردین ماه سال گذشته 3.3 هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند. کدام بخش اقتصادی سهم بیشتری از این مقدار رشد را داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آمارهای بانک مرکزی تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی فروردین ماه سال 1397 به بخش‌های مختلف اقتصادی بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است که نسبت به فروردین ماه سال گذشته 14.9 درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه سال جاری سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش با 17.5 هزار میلیارد تومان بیشترین سهم، معادل 68.3 درصد از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده است. بیشترین پرداختی از این مقدار نیز بابت تامین سرمایه در گردش بخش خدمات بوده که با دریافت هفت هزار میلیارد تومان سهم 40.3 درصدی داشته است.

از 7.3 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 85.9 درصد آن (مبلغ 6.3 هزار میلیارد تومان) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است که نشان دهنده توجه به تامین منابع این بخش اقتصادی توسط بانک‌ها در فروردین ماه سال جاری است.

کمترین تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها در فروردین ماه سال 1397 نیز بابت تعمیر به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده به طوری که این بخش با دریافت 410 میلیارد تومان تنها 1.6 درصد از کل تسهیلات پرداختی را در اختیار داشته‌ است.

ازسوی دیگر تسهیلات پرداختی بابت تعمیر بخش‌های مختلف اقتصادی بیشترین رشد را در میان دیگر هدف‌های تسهیلات پرداختی نسبت به فروردین ماه سال گذشته داشته است به طوری که وام‌های پرداختی در جهت تعمیر با 55.9 درصد رشد از 263 میلیارد تومان در فروردین ماه سال 1396 به 410 میلیارد تومان در فروردین ماه سال 1397 رسیده است.

تسهیلات پرداختی بابت خرید مسکن در فروردین ماه سال جاری نیز با رشد 47.4 درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته معادل 272 میلیارد تومان افزایش داشته است.

1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.