فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۰۸۱

حجم بالای معاملات زعفران در بورس؛ حدود ۶ تن / افزایش اقبال معامله‌گران با خرید بالای ۵۲ میلیونی از این صندوق

حجم بالای معاملات زعفران در بورس؛ حدود 6 تن /  افزایش اقبال معامله‌گران با خرید بالای 52 میلیونی از این صندوق

این روزها معاملات زعفران در بورس کالای ایران در حالی شاهد رونق است که انبارهای زعفران با سررسیدهای سال ۱۴۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده و آماده تحویل محصول برداشت شده سال زراعی جدید هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

معامله گران بازار مشتقه بورس کالای ایران طی هفته گذشته نزدیک به ۶ تن زعفران را در قالب قراردادهای آتی معامله کردند.

 طی ۶ روز معاملاتی هفته قبل نزدیک به ۶ تن زعفران در قالب قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۴ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بازار آتی دادوستد شد.

ارزش معاملات صندوق های مبتنی بر زعفران نیز به ۱.۹ هزار میلیارد ریال بالغ شد و معامله گران بیش از ۵۲ میلیون و ۶۳۲ هزار واحد سرمایه گذاری را از این صندوق ها خریداری کردند.

معاملات زعفران در بورس کالای ایران این روزها در حالی شاهد رونق معاملات و افزایش اقبال سرمایه گذاران است که انبارهای زعفران با سررسیدهای سال ۱۴۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده و آماده تحویل محصول برداشت شده سال زراعی جدید هستند.

 افزایش کیفیت محصول، نگهداری در شرایط استاندارد، امکان انجام معاملات به صورت لحظه ای و برخط، رفع ریسک سرقت محصول، دسترسی کشاورزان به پول حاصل از فروش محصول در سریع ترین زمان ممکن و حذف واسطه ها از طریق معاملات گواهی سپرده کالایی و همچنین امکان پیش بینی قیمت در آینده و بیمه قیمت به کمک ابزارهای مشتقه از مهم ترین مزایای معاملات زعفران در بورس کالا به شمار می رود.

 

منبع : کالاخبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار