فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۰۳۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / مصوبه مجلس پالایشی‌ها را منفی کرد؟

پایان بورس امروز 17 مرداد 1402 / مصوبه مجلس پالایشی‌ها را منفی کرد؟

پس از صعود پنج روزه شاخص کل، معاملات بورس امروز در حالی شروع شد که بازار سرمایه میل به نزول داشت. اما رفته رفته شیب نزول شاخص کل کمتر شد و در نهایت در پایان بورس امروز نماگر اصلی حدود 0.64 درصد کاهش ارتفاع داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر رای نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، وزارت نفت موظف به واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگا‌ه‌های خود در بازه زمانی مصوب شورای ملی تامین مالی شد.

هرچند برخی معتقدند، نزول امروز شاخص‌های بورسی آنچنان به این مصوبه مربوط نیست و موضوع بلاتکلیفی بازار سرمایه همواره مطرح بوده، اما نقشه سهم‌های پالایشی این تردید را ایجاد می‌کند.

نقشه شیمیایی

بورس امروز در یک نگاه

معاملات بورس امروز به گونه‌ای بسته شد که رشد شاخص کل، پس از چند روز متوقف شد. به این ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 13 هزار و 208 واحدی که معادل 0.64 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 37 هزار واحدی ایستاد.

پایان بورس 17 مرداد

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار با کاهش 0.84 درصدی به سطح 713 هزار و 540 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هشت میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 587 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

با توقف روند صعودی شاخص کل استقبال حقیقی‌ها از بورس کمتر شد. به طوری که بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 596 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم خگستر، ورنا و وساپا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خگستر، دی و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وصنا با افزایش 6.98 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وبیمه نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وگستر، غمایه و شکربن تعلق گرفت. همچنین سهم‌های حآفرین، تاپیکو و شکربن نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خودرو، خساپا و وبملت خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وارس، ثزاگرس و وثخوز رقم خورد. همچنین وپاسار در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد تشتاد بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.