فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۶۸۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱ شهریور ۱۴۰۲/ خبر جلسه نرخ خوراک، نقشه بازار را سبز کرد

پایان بورس امروز 1 شهریور 1402/ خبر جلسه نرخ خوراک، نقشه بازار را سبز کرد

بررسی معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، بازار سرمایه پس از روزهای رکودی توانست تا حدودی جان بگیرد و رنگ اکثر نمادها را تغییر دهد. احتمال تغییر نحوه قیمت‌گذاری خودرو و نرخ خوراک دو خبری بودند که به رشد امروز بورس کمک شایانی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته لطف‌اله سیاهکلی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس گفت: اطمینان دارم تولید خودرو به سامان خواهد رسید و بازار از شرایط انحصار خارج و رقابتی خواهد شد. وی همچنین افزود: شورای رقابت هم از این گردونه خارج می‌شود و قیمت‌های خودرو اعم از تولیدی‌ و وارداتی، واقعی خواهند شد!

در صورت عملی شدن این اظهارات، در آینده‌ نزدیک بساط سامانه یکپارچه برچیده‌ خواهد شد و روش فروش خودرو در اختیار هیات مدیره خودروسازان قرار خواهد گرفت. این خبر، موتور بورس را روشن کرد و 579 نماد بورسی (حدود 77 درصد از بازار) با نوسان مثبت روبه‌رو شدند.

در سمت دیگر نیز اخبار پتروشیمی از احتمال تحول خبر می‌دهند. به طوری که مهلت قانونی دولت برای تغییر نرخ خوراک به پایان رسید و بنا بر آن است که در روز جاری جلسه‌ای تحت عنوان چگونگی تعیین نرخ خوراک برگزار شود. در این جلسه معاون اول رئیس جمهوری به اتفاق وزرای اقتصادی در خصوص مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی و نرخ گاز صنایع تصمیم‌گیری می‌کنند.

این خبر نیز کمک شایانی به حال خوب بورس امروز کرد. به طوری که با انتشار این اخبار در اواسط بازار امروز، شیب رشد شاخص کل تند‌تر شد و سرعت صعود بورس بیشتر شد.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس امروز 1 شهریور 1402

با اخباری که حول گروه خودرویی منتشر شد، پیش‌بینی‌ها حکایت از رشد بورس داشت. اما جلسه وزرای اقتصادی در رابطه با نرخ خوراک سبب شد تا رنج مثبت قدرتمندی در بورس کشیده شود. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد هشت هزار و 385 واحدی که معادل 0.43 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 946 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد 0.7 درصدی به سطح 667 هزار و 856 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 903 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 61 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم بمولد، سصفها و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

خگستر با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، تکنو نیز با افت 4.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.