فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۳۲۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / پرونده ۱۷ اردیبهشت تکرار می‌شود؟

پایان بورس امروز 18 شهریور 1402 / پرونده 17 اردیبهشت تکرار می‌شود؟

بررسی معاملات امروز بورس نشان می‌دهد که روند صعودی دو هفته‌ای بازار سرمایه به اتمام رسیده و شاخص‌های بورسی با کاهش ارتفاع شدیدی روبه‌رو شدند. به طوری که شاخص کل حدود یک درصد و شاخص هم‌وزن 1.32 درصد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که معاملات میدان فردوسی خبر از رشد قیمت دلار می‌دهند، بازار سرمایه در کمال ناباوری پس از صعود حدود 15 روزه خود گارد نزولی گرفت. در رسانه‌ها نیز خبر خاصی که بازار را منفی کند وجود ندارد و مبدا این موج نزولی همچنان ناپیداست.

موضوعی که می‌توان آن را تا حدودی مرتبط دانست، احتمال افزایش قیمت خودرو است. به این ترتیب می‌توان گفت با احتمال مطرح شده، پول از بورس خارج و وارد بازار خودرو شده است. اما اگر این تحلیل نیز درست نباشد باید گفت تنها دلیلی که بازار امروز را تا این اندازه ریزشی کرده، نامه یا مصوبه ضدبورس جدیدیست که هنوز به دست عموم افراد نرسیده اما دوباره اهالی رانت از همه جا باخبر، انگشت خود را روی دکمه فروش گذاشته و پرونده 17 اردیبهشت را تکرار کرده‌اند.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس 18 شهریور

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل پس از چند روز افزایش ارتفاع بالاخره به روند صعودی خود پایان داد. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با ریزش 21 هزار و 308 واحدی که معادل 0.99 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 129 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز نتوانست به ارتفاع خود بیفزاید و با کاهش 1.32 درصدی به سطح 716 هزار و 860 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 10 میلیارد و 300 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 589 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و دو میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

ریزش بورس امروز تا حدی شدید بود که دارندگان عرضه اولیه تکاردان نیز دست به فروش زدند و همین امر سبب شد تا این سهم در صف بیشترین ارزش معاملات قرار بگیرد. به این ترتیب در جریان معاملات امروز سه سهم تکاردان، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کمنگنز با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولغدر نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سصفها، پسهند و وسپهر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وسپهر، ثفارس و کمنگنز نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خگستر، دی و شتران خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سنوین، ولراز و شسم رقم خورد. همچنین شاملا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سباقر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.