خبر مهم:

کد مطلب: ۸۷۶۷۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بیش‌واکنشی بورس تهران به خبرهای سیاسی/ هیجان، نفس بازار سهام را بند آورد

بیش‌واکنشی بورس تهران به خبرهای سیاسی/ هیجان، نفس بازار سهام را بند آورد

بورس تهران همزمان با آغاز جنگ در خاورمیانه، دور جدیدی از ریزش را آغاز کرده است. حتی امروز هم که شاخص کل بورس اندکی مثبت شد، توان جبران سقوط روزهای گذشته را نداشت و کم‌رمق ظاهر شد. این در حالی است که تحلیلگران تاکید می‌کنند دور تازه تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، از لحاظ فنی اثری بر بورس تهران ندارد و خطری بازار سرمایه ایران را تهدید نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکنش بورس تهران به جنگ در کرانه‌های دریای مدیترانه، توجه حرفه‌ای‌های بازار را برانگیخته است. در حالی شاخص کل بورس تهران به دنبال آغاز جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تنها در یک روز بیش از 50 هزار واحد فروریخت که بازار سرمایه ایران عملا ارتباطات بین‌المللی ندارد و به بورس‌های جهانی متصل نیست! با این حال واکنش‌های هیجانی اهالی بازار سرمایه به هر گونه تحول باربط و بی‌ربط در جهان، نفس بورس تهران را گرفته است.

در این میان همچنین در حالی که پیش‌بینی می‌شد با جهش قیمت دلار و قرار گرفتن آن در آستانه ورود به کانال 53 هزار تومانی، به طور سنتی بورس تهران واکنش مثبت نشان دهد، اثر رشد دلار هم در نتیجه هیجانات منفی و بی‌قاعده برخی سهامداران خنثی شد تا بازار سرمایه ایران دوباره زمین‌گیر شود.

خطر افزایش معاملات هیجانی برای بازار سهام

در حالی از ابتدای هفته، ترس بازار سهام را در بر گرفته است که تحلیلگرن معتقدند این ترس هیجانی بیش نیست و بورس تهران از هیچ جهتی تهدید نمی‌شود. در همین ارتباط دبیرکل کانون کارگزاران تاکید کرده است که شرایط بازار از لحاظ بنیادین مطلوب است و خطر خاصی متوجه بازار نیست.

عظیم ثابت، ریزش بازار سهام را بیشتر ناشی از هیجانات جنگ اخیر بین فلسطین و رژیم صهیونیستی دانسته و گفته است که بازار بر اثر اخبار ناشی از جنگ منفی شده بود و هیچ خطری تهدیدکننده بازار سرمایه کشور نیست.

وی در همین باره افزود: یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر وضعیت بازار سرمایه، موضوع احساسات و هیجانات ناشی از اخبار و شایعات مختلف محیطی است. ثابت تاکید کرد: این هیجانات ممکن است به واسطه حوادث و رویداد‌های مختلف مثبت و یا منفی باشد که در پیرامون ما در حال وقوع هستند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در این شرایط نه تنها بازار سرمایه ایران بلکه تمامی بورس‌های منطقه و جهان نسبت به اخبار مختلف واکنش‌های احساسی نشان می‌دهند؛ از این جهت می‌توان معمولا بازار سرمایه را هوشمندترین بازار مالی به شمار آورد.

شرایط مطلوب بازار سهام

ثابت در ادامه تاکید کرد: با توجه به این شرایط، وضعیت بازار سرمایه کشور به لحاظ بنیادین در شرایط مطلوبی قرار دارد و بر این اساس می‌توان در آینده‌ای نزدیک و با فروکش کردن جو منفی شاهد کاهش نوسانات و بهبود وضعیت این بازار باشیم. وی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد: اکنون نیز موضوع نگران‌کننده‌ای در خصوص بازار سرمایه وجود ندارد.

گزارش‌‎های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.