کد مطلب: ۸۷۷۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی سهام نوری / افزایش درآمد پتروشیمی نوری در ۶ ماهه نخست امسال

تحلیل بنیادی سهام نوری / افزایش درآمد پتروشیمی نوری در 6 ماهه نخست امسال

تکلیف مقدار تولید، فروش و درآمد نیم‌سال نخست شرکت‌های بورسی، پایان شهریورماه 1402 مشخص شده است. در این میان اما پردرآمدترین شرکت پتروشیمی بورسی یعنی نوری، ارقام قابل توجهی را در نیمه اول سال جاری از عملکرد خود به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با جمع کردن ارقام مقدار تولید، فروش و درآمد ماهانه پتروشیمی نوری کارنامه نیم‌سال نخست شرکت به دست می‌آید. بررسی این اعداد حاکی از آن است که مقدار تولید شرکت در نیمه نخست سال جاری نسبت به 6 ماهه سال گذشته حدود 5.7 درصد افزایش داشته است. به طوری که مقدار تولید شرکت از دو میلیون و 395 هزار تن در نیم‌سال نخست سال 1401 به دو میلیون و 532 هزار تن در 6 ماهه اول سال جاری رسیده است.

مقدار تولید و فروش نوری تجمعی

همچنین مقدار فروش شرکت از دو میلیون و 151 هزار تن در 6 ماهه اول پارسال با رشد 11.1 درصدی به دو میلیون و 390 هزار تن در نیمه نخست سال جاری رسید. این موضوع در کنار افزایش نرخ فروش محصولات شرکت سبب شد تا درآمد پتروشیمی نوری در 6 ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 15 درصد بالا رود و به 57 هزار و 62 میلیارد تومان برسد.

درآمد پتروشمی نوری

پتروشیمی نوری در تابستان

همچنین نگاهی به ارقام تولید تابستان امسال نشان می‌دهد مقدار تولید نوری از یک میلیون و 208 هزار تن در تابستان سال گذشته با رشد 5.3 درصدی به یک میلیون و 272 هزار تن رسیده است. این رشد در ارقام مقدار فروش شرکت نیز دیده می‌شود. به طوری که نوری موفق شد مقدار فروش خود را با افزایش 16 درصدی از یک میلیون و 194 هزار تن در تابستان سال 1401 به یک میلیون و 386 هزار تن در تابستان سال جاری برساند.

همین موضوع سبب شد درآمد فصلی شرکت از 26 هزار و 88 میلیارد تومان در تابستان سال گذشته، با افزایش 35 درصدی به 35 هزار و 267 میلیارد تومان در تابستان امسال برسد.

کارنامه پتروشیمی نوری در شهریورماه

بررسی ارقام منتشرشده در گزارش فعالیت ماهانه شهریورماه پتروشیمی نوری نشان می‌دهد، مقدار تولید شرکت در این ماه نسبت به مردادماه، 4.4 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2.1 درصد کاهش داشته است.

شهریور نوری

همچنین مقدار فروش شرکت در این ماه نسبت به ماه قبل 10.2 و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 25.7 درصد کاهش داشته است. همین موضوع سبب شد تا درآمد شرکت در این ماه با وجود افزایش نرخ فروش تغییر به خصوصی نداشته باشد؛ به طوری که درآمد ماهانه شرکت در این ماه به 12 هزار و 39 میلیارد تومان رسید. به این ترتیب درآمد ماهانه شرکت در مقایسه با مردادماه تنها 2.3 درصد افزایش و نسبت به شهریور 1401 حدود 1.2 درصد کاهش داشته است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.