کد مطلب: ۸۹۹۲۷۹

گزارش «تجارت‌نیوز» از عملکرد ماهانه شرکت ایران خودرو دیزل؛

اتوبوس، خاور را نجات داد! / نرخ فروش اتوبوس ایران خودرو دیزل ۳.۵ برابر شد

اتوبوس، خاور را نجات داد! / نرخ فروش اتوبوس ایران خودرو دیزل 3.5 برابر شد

بررسی گزارش فعالیت ماهانه ایران خودرو دیزل نشان می‌دهد شرکت در دی‌ماه امسال با کاهش تولید و فروش روبه‌رو شده است. اما افزایش قیمت اتوبوس این شرکت در دی‌ماه از کاهش درآمد ماهانه خاور جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به عملکرد ایران خودرو دیزل در دی‌ماه امسال حکایت از آن دارد که شرکت در این ماه با کاهش بیش از 10 درصدی در تعداد خود نسبت به ماه گذشته روبه‌رو شد و از هزار و 763 دستگاه در آذر به هزار و 582 دستگاه در دی رسید. هرچند تعداد تولید شرکت در قیاس با مدت مشابه سال گذشته خبر از افزایش بیش از دو درصدی می‌دهد.

تعداد فروش ایران خودرو دیزل در دی‌ماه کاهش یافت

بررسی گزارش فعالیت ماهانه ایران خودرو دیزل در دی‌ماه امسال نشان می‌دهد که تعداد فروش شرکت در این ماه با کاهش بیش از 20 درصدی نسبت به آذر امسال، از دو هزار و 270 دستگاه به هزار و 813 دستگاه در این ماه رسیده است. همچنین تعداد فروش شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش حدود هشت درصدی روبه‌رو شده است.

قیمت اتوبوس ایران خودرو دیزل 3.5 برابر شد

همان‌طور که گفته شد، تعداد فروش محصولات شرکت اسران خودرو دیزل، در دی‌ماه با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شده است. اما برخی از محصولات ایران خودرو دیزل، در این ماه افزایش نرخ فروش شدیدی را پشت سر گذاشتند. این افزایش قیمت می‌تواند مربوط به تغییر نوع اتوبوس باشد. اما باز هم افزایش 3.5 برابری میانگین نرخ فروش اتوبوس ایران خودرو دیزل در یک ماه در نوع خود قابل توجه است.

این موضوع سبب شد تا ایران خودرو دیزل در دی‌ماه امسال با وجود کاهش تعداد فروش، در ثبات درآمد ماهانه خود موفق ظاهر شود. به صورتی که درآمد ماهانه این شرکت در دی‌ماه امسال با رشد حداقلی 0.33 درصدی به پنج هزار و 74 میلیارد تومان برسد. همچنین این رقم در مقایسه با درآمد شرکت در دی‌ماه سال گذشته با رشد 14.7 درصدی روبه‌رو شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.