کد مطلب: ۹۰۰۸۷۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی سود غکورش/ صنعت غذایی کورش در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ نمره قبولی گرفت

پیش بینی سود غکورش/ صنعت غذایی کورش در 11 ماهه 1402 نمره قبولی گرفت

نگاهی به صورت‌های مالی شرکت «صنعت غذایی کورش» که با نماد غکورش در بورس تهران فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که شرکت در 9 ماهه امسال با افزایش درآمدها توانسته است سودآوری خود را بر مدار صعودی قرار دهد و رقم سود انباشته خود را بالا ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «صنعت غذایی کورش» که بزرگترین مارکت کپ را میان شرکت‌های گروه «سایر مواد غذایی» دارد، در 9 ماهه امسال توانست سودآوری خود را بر مدار صعودی قرار دهد. اما افزایش سرمایه 66 درصدی شرکت در این دوره سبب شد تا EPS غکورش نسبت به 9 ماهه سال گذشته کاهش یابد.

پیش بینی EPS غکورش

روندی که به آن اشاره شد در پایان سال نیز اتفاق خواهد افتاد؛ تحلیل بنیادی غکورش، با فرض مولفه‌های سودآوری و درآمدزایی فعلی شرکت مشخص می‌کند که سود خالص 12 ماهه 1402 غکورش نسبت به سال 1401 بیشتر از 30 درصد افزایش خواهد یافت. اما با توجه به سرمایه فعلی شرکت EPS غکورش در این دوره نزولی خواهد بود.  

درآمد غکورش افزایش یافت

نمودار زیر درآمدزایی و هزینه تولید شرکت غذایی کورش را در دوره 9 ماهه سال‌های متوالی نشان می‌دهد. همان‌طور که پیداست درآمد حاصل از فروش شرکت در 9 ماهه امسال با رشد 18 درصدی از 12 هزار و 607 میلیارد تومان در 9 ماهه سال گذشته به 14 هزار و 879 میلیارد تومان رسیده است.

غکورش

این روند در هزینه تولید شرکت نیز دیده می‌شود. به نحوی که بهای تمام‌شده غکورش با رشد 18.4 درصدی از 10 هزار و 896 میلیارد تومان به 12 هزار و 896 میلیارد تومان رسیده است. این تناسب میان درآمد و هزینه شرکت غذایی کورش سبب شد تا سود ناخالص غکورش در این دوره بالا رود. به نحوی که سود ناخالص کورش از هزار و 710 به هزار و 983 میلیارد تومان رسیده است.

سودآوری غکورش بر مدار صعودی قرار گرفت

سایر هزینه‌های شرکت نیز در این جهش عجیبی را پشت سر نگذاشته‌اند و موجب رشد سود عملیاتی و سود خالص شرکت شدند. به نحوی که سود عملیاتی غکورش در این دوره با افزایش 15 درصدی از هزار و 549 میلیارد تومان در 9 ماهه سال گذشته به هزار و 781 میلیارد تومان رسید.

همچنین سود خالص غکورش نیز در این دوره با افزایش 15.4 درصدی خود را از هزار و 96 میلیارد تومان به هزار و 265 میلیارد تومان رساند.

سودآوری غکورش

کارنامه 11 ماهه غکورش چطور است؟

نگاهی به گزارش‌های ماهانه شرکت غذایی کورش در 11 ماهه سال جاری حکایت از آن دارد که تولیدات شرکت در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در مقابل اما مقدار فروش غکورش در این دوره نسبت به 11 ماهه 1401 افزایش قابل قبولی را پشت سر گذاشته است. همین موضوع در کنار رشد نرخ فروش برخی از محصولا شرکت سبب شد تا درآمد کورش در این مدت صعودی شود.

در نهایت باید گفت در حال حاضر وضعیت بنیادین شرکت با توجه به سود انباشته هزار و 398 میلیارد تومانی قابل قبول است و در پایان سال نیز ارقام سودآوری شرکت صعودی خواهند بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.