خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۹۵۸

کارزار انتخاباتی بایدن در ماه مه ۸۵ میلیون دلار درآمد داشت

کارزار انتخاباتی بایدن در ماه مه ۸۵ میلیون دلار درآمد داشت

هنرمندان حامی دموکرات‌ها از‌جمله جورج کلونی، جولیا رابرتز و باربارا استرایسند و باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، با حضور در رویداد کمک‌های مالی لس‌آنجلس، 30 میلیون دلار برای کارزار انتخاباتی جو بایدن جمع‌آوری کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هنرمندان حامی دموکرات‌ها از‌جمله جورج کلونی، جولیا رابرتز و باربارا استرایسند و باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، با حضور در رویداد کمک‌های مالی لس‌آنجلس، 30 میلیون دلار برای کارزار انتخاباتی جو بایدن جمع‌آوری کردند.

در این برنامه، بایدن و اوباما با «جیمی کیمل»، مجری برنامه «آخر شب»‌ مصاحبه کردند. کیمل از آن‌ دو درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پرسید که در نظرسنجی‌های اخیر در ایالت‌های چرخشی پیشتاز است.

کیمل سخنان خود را با ابراز حمایت از بایدن آغاز کرد و گفت: «خیلی از مسائل در این انتخابات در معرض خطر است‌». او از مسئله سقط جنین، مراقبت‌های بهداشتی و قوانین انتخاباتی به‌عنوان مهم‌ترین موضوعات سال ۲۰۲۴ یاد کرد.

بایدن در پاسخ به سؤالات کیمل از رأی‌دهندگان خواست به یاد بیاورند که وقتی ترامپ در کاخ سفید حضور داشت، اوضاع چگونه بود. بایدن یک‌ بار دیگر از سیاست اقتصادی دولت خود دفاع کرد و گفت سیاست دولت او «ثمربخش» است. بایدن گفت: «ما امروز قوی‌ترین اقتصاد جهان را داریم‌».

نظرسنجی‌های اخیر نشان داده که اقتصاد و معیشت همچنان جزء مسائل کلیدی رأی‌دهندگان هستند. نظرسنجی ماه می‌ نیویورک‌تایمز، کالج سینا و فیلادلفیا اینکوایرر نشان داد که بیش از ۵۰ درصد از رأی‌دهندگان در پنج ایالت حساس، به‌رغم کاهش تورم و توقف روند افزایش نرخ بهره، برنامه اقتصادی دولت را ضعیف می‌دانند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا‌ نیز با استناد به قوانین مربوط به محیط‌ زیست، زیرساخت‌ها و فناوری که در دوره رئیس‌جمهور فعلی به تصویب رسیده‌اند، به تمجید از برنامه‌های اقتصادی و سوابق بایدن پرداخت. اوباما همچنین به دیوان عالی کشور اشاره کرد و افزود اگر ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شود، محافظه‌کاران می‌توانند برتری عددی شش به سه خود را افزایش دهند. چهل‌و‌چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «خوشبختانه درس‌مان را بلدیم؛ چرا‌که این انتخابات از جهات مختلف حائز اهمیت است‌».

بایدن گفت رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند دو قاضی جدید را به دیوان عالی معرفی کند. او با اشاره به ترکیب دیوان عالی به‌عنوان «یکی از ترسناک‌ترین بخش‌های» پیروزی احتمالی ترامپ گفت: «دیوان عالی هرگز این‌قدر وصله ناجور نبوده است‌».

بایدن از نشست گروه هفت در جنوب ایتالیا بازگشته بود تا در این رویداد شرکت کند.

۳۰ میلیون دلاری که در این رویداد جمع‌آوری شد، رکورد ۲۶ میلیون دلاری رویداد ماه مارس را شکست؛ رویدادی که با حضور رؤسای‌ جمهور اسبق آمریکا، اوباما و بیل کلینتون، در منهتن برگزار شده بود.

ترامپ نیز هفته گذشته در کالیفرنیای تماما دموکرات به جمع‌آوری کمک‌های مالی پرداخت و توانست ۱۲.۵ میلیون دلار در سانفرانسیسکو و ۲۱.۵ میلیون دلار در سه رویداد دیگر جمع‌آوری کند و مبلغ کل کمک‌های دریافتی خود را به ۳۳.۵ میلیون دلار برساند. کارزار انتخاباتی بایدن نسبت به سلف خود نقدینگی بیشتری جذب کرده است. بر اساس اسناد کمیسیون فدرال انتخابات، ستاد انتخاباتی بایدن در ماه آوریل حدود ۸۴.۵ میلیون دلار پول نقد جمع‌آوری کرد، اما کارزار ترامپ فقط توانست ۴۹ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

آمار کمیسیون فدرال انتخابات برای ماه می‌ هنوز منتشر نشده است، اما کارزار انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان گزارش دادند که ماه گذشته ۱۴۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند. گفته می‌شود ‌بیش از یک‌سوم این مبلغ طی ۲۴ ساعت پس از محکومیت چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در دادگاه نیویورک تأمین شده است.

 

منبع : شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.