فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۹۴۷

کورسک روسیه توسط اوکراین اشغال شد

کورسک روسیه توسط اوکراین اشغال شد

خبرگزاری های روسیه روز پنجشنبه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که نیروهای روسیه از پیشروی اوکراین در منطقه کورسک جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

نیروهای روسیه روز پنجشنبه برای سومین روز پیاپی در حال نبرد با سربازان اوکراینی بودند که مرزهای روسیه را در منطقه کورسک درهم شکستند.

این حمله که از سوی رسانه‌های بین‌المللی یک حمله «جسورانه» توصیف شده، موجب شد که روسیه نیروهای ذخیره خود را فرا بخواند.

خبرگزاری های روسیه روز پنجشنبه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که نیروهای روسیه از پیشروی اوکراین در منطقه کورسک جلوگیری کرده‌اند.

معاون فرماندار منطقه کورسک اعلام کرد که وضعیت این منطقه پس از تهاجم بزرگ اوکراین «باثبات و تحت کنترل» است، اما همزمان افزود که سربازان روسیه در منطقه سودزا در حال جنگ با نیروهای اوکراینی هستند و تلاش می‌کنند آنان را به عقب برانند.

آمارها حاکی از افزایش تلفات در این حمله است.

نقشه کورسک

حمله اوکراین از چه زمانی آغاز شد؟

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، حملات اوکراین از روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد آغاز شد و حدود ۳۰۰ نظامی اوکراینی با حمایت ۱۱ تانک و بیش از ۲۰ خودروی زرهی و رزمی پس از عبور از مرز وارد ناحیه کورسک شده و به مواضع ارتش روسیه در نزدیکی چند روستا حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای این کشور با شلیک توپخانه، حملات هوایی جنگنده‌ها و پهپادها تهاجم ارتش اوکراین را دفع کردند و پس از وارد کردن تلفات سنگین آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه‌ای جداگانه گفت پدافند هوایی این کشور در اولین ساعات روز چهارشنبه ۱۱ پهپاد اوکراینی را بر فراز چهار ناحیه مختلف در غرب روسیه سرنگون کرده است.

این در حالی است که این وزارتخانه روز پنجشنبه تداوم درگیری‌ها در خاک روسیه را تایید و اعلام کرد که روسیه در حال خنثی کردن تلاش اوکراین برای نفوذ بیشتر به منطقه کورسک است.

خبرگزاری رویترز نوشت که نیروهای اوکراینی از میان مزارع و جنگل‌ها به سمت شمال شهر مرزی سودزا، آخرین نقطه عملیاتی انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا از طریق اوکراین عبور کردند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت که یک مرد بر اثر گلوله‌باران نیروهای اوکراینی در این منطقه کشته و یک غیرنظامی دیگر نیز زخمی شد.

یک خبرگزاری دولتی روسیه نیز از چهار کشته در حملات به منطقه کورسک خبر داد.

پیشتر الکسی اسمیرنف، استاندار موقت استان کورسک، واقع در نزدیکی مرز اوکراین، در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام گفته بود در حمله پهپادی اوکراین به آمبولانسی که در نزدیکی شهر سودژا در تردد بود دو نفر کشته شده‌اند. شهر سودژا با مرز اوکراین حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

او افزود که در این حمله راننده و یکی از بهیاران کشته و پزشک آمبولانس نیز مجروح شده و از ساکنان منطقه خواست خون اهدا کنند.

آمارها و گزارش‌های ارائه شده از سوی مقامات و رسانه‌های روسیه از سوی منابع مستقل قابل تایید نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.