فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۴۴۳

دبیر شورای امنیت ملی روسیه کیست؟

دبیر شورای امنیت ملی روسیه کیست؟

سرگئی شویگو به عنوان وزیر دفاع روسیه نقش کلیدی در جنگ اوکراین ایفا کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در حال حاضر سرگئی شویگو است. وی از 12 می 2024 به این سمت منصوب شده است و مستقیماً به رئیس جمهور روسیه گزارش می‌دهد. شورای امنیت ملی روسیه نقش مشاوره‌ای در تصمیم‌گیری‌های امنیت ملی و امور استراتژیک دارد و دبیر آن به طور مستقیم از سوی رئیس جمهور انتخاب می‌شود و به او گزارش می‌دهد.

سرگئی شویگو یک سیاست‌مدار و فرمانده نظامی روسی است. او در تاریخ 21 می 1955 در جمهوری تووا، اتحاد جماهیر شوروی (روسیه امروزی) به دنیا آمد. شویگو تحصیلات خود را در زمینه مهندسی عمران به پایان رساند و قبل از ورود به عرصه سیاست، در بخش‌های مختلف عمرانی و دولتی فعالیت کرد.

او از سال 1991 تا 2012 به عنوان وزیر امور اضطراری روسیه خدمت کرد و پس از آن به عنوان وزیر دفاع روسیه منصوب شد. در مه 2024، شویگو به عنوان دبیر شورای امنیت ملی روسیه منصوب شد. او همچنین از اعضای اصلی حزب روسیه واحد است و از نزدیکان ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود. شویگو به دلیل نقش کلیدی‌اش در سازماندهی نیروهای مسلح روسیه و تلاش‌هایش در زمینه بحران‌ها و بلایای طبیعی شناخته شده است.

سرگئی شویگو به عنوان وزیر دفاع روسیه نقش کلیدی در جنگ اوکراین ایفا کرده است. او مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نظامی روسیه در اوکراین را بر عهده داشته و بر استراتژی‌های نظامی نظارت کرده است. شویگو همچنین در زمینه هماهنگی نیروهای مسلح و تقویت توان دفاعی روسیه در جریان جنگ نقش داشته است. وی به عنوان یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین، در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و نظامی روسیه تاثیرگذار بوده و نقش فعالی در مدیریت و هدایت نیروهای نظامی داشته است.

هدف از سفر به ایران

 جورج مالبرونو، خبرنگار ارشد روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: یک منبع غربی که ایران را به خوبی می‌شناسد، می‌گوید: سرگئی شویگو (دبیر شورای امنیت ملی روسیه) در ایران است تا خسارات جانبی را باتوجه به پاسخ ایران و متحدانش علیه اسرائیل مدیریت کند، با توجه به اینکه روس‌ها و اسرائیلی‌ها هنوز در تعامل و ارتباط هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.