فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۱۹۶

یک پیرمرد ایرانی هنگام قاچاق اجزا پهپاد بازداشت شد

یک پیرمرد ایرانی هنگام قاچاق اجزا پهپاد بازداشت شد

غلامرضا گودرزی، معروف به ران گودرزی روز ۳۰ اوت در جریان یک شکایت کیفری در فرودگاه بین‌المللی جورج بوش بازداشت شد. متهم سال‌ها از مقاصد واسط برای قاچاق قطعات پهپاد‌ها و سایر فناوری‌های حساس به ایران استفاده می‌کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه‌شنبه از بازداشت یک شهروند ۷۶ ساله دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی به اتهام قاچاق قطعات و اجزای پهپاد و هواپیما از ایالات متحده به ایران خبر داد و اعلام کرد که متهم برای نخستین بار در دادگاه حاضر شده است.

بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، غلامرضا گودرزی، معروف به ران گودرزی روز ۳۰ اوت در جریان یک شکایت کیفری در فرودگاه بین‌المللی جورج بوش بازداشت شد. آقای گودرزی ساکن پورتر تگزاس است و روز گذشته برای نخستین بار در دادگاه ناحیه‌ جنوبی تگزاس حاضر شده است.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل ایالات متحده در بخش امنیت ملی گفت: «متهم سال‌ها از مقاصد واسط برای قاچاق قطعات پهپاد‌ها و سایر فناوری‌های حساس به ایران استفاده می‌کرد. او حتی این اقلام را در چمدانش پنهان می‌کرد.»

بنابر اسناد دادگاه، آقای گودرزی از روز اول دسامبر سال ۲۰۲۰ تا پنجم ژوئیه سال جاری قطعات هواپیما و همچنین قطعات مورد استفاده در حفاری و صنعت نفت را به طور غیرقانونی به ایران صادر می‌کرده است. بنابر اتهامات وارده، این شهروند دوتابعیتی قطعات هواپیما را از توزیع‌کنندگان آمریکایی می‌خرید و آن‌ها را معمولا از طریق دوبی به ایران صادر می‌کرد.

او همچنین در سال چندین بار به ایران سفر کرده و در این سفر‌ها قطعات هواپیما و دیگر فناوری‌های حساس را در چمدانش پنهان می‌کرده است.

گودارزی با تامین‌کنندگان و مشتریان ایمیل‌هایی رد و بدل کرده و اذعان داشته است که به دلیل تحریم‌ها ارسال قطعات به به ایران ممکن نیست.

بنابر شکایت کیفری مطرح شده، مقامات تاکنون چندین بار با بازرسی چمدان‌های آقای گودرزی قطعات هواپیما را که در بین لباس‌هایش پنهان شده بود، یافتند. برخی از این اقلام قابل استفاده در پهپاد‌ها بودند. همچنین قطعات الکترونیکی و ژنراتور‌ هم در چمدان او کشف شده است.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.