فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۲۳۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز فصل صعودی آلت‌کوین‌ها در پیش است؟

آغاز فصل صعودی آلت‌کوین‌ها در پیش است؟

با ادامه روند نزولی شاخص دامیننس بیت‌کوین، برخی کارشناسان باور دارند که با بازدهی بالای آلت‌کوین‌ها در ماه‌های اخیر، فصل صعودی آلت‌کوین‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دامیننس بیت‌کوین همچنان روند نزولی خود را ادامه ‌می‌دهد. در حال حاضر دامیننس این رمزارز حدود ۳۸ درصد است. در این هنگام، برخی از آلت‌کوین‌ها توانسته‌اند روند صعودی و بازده مناسبی را در میان پر‌بازده‌ترین رمزارز‌های صنعت داشته باشند. فصل صعودی آلت‌کوین‌ها زمانی آغاز می‌شود که بازار صعودی و دامیننس بیت‌کوین نزولی باشد.

فصل صعودی آلت‌کوین‌ها

روند هفتگی دامیننس بیت‌کوین، منبع: Tradingview

دامیننس بیت‌کوین چیست؟

شاخص دامیننس (Dominance) یا سلطه بیت‌کوین یکی از رایج‌ترین و همچنین مهم‌ترین شاخص‌های دنیای رمزارز‌هاست. سلطه‌ی بیت‌کوین نشان می‌دهد که چه مقدار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین قرار دارد.

زمانی که قیمت بیت‌کوین بالا می‌رود، شاخص دامیننس هم در یک روند صعودی قرار دارد، یعنی معامله‌گران تمایل بیشتری دارند که سرمایه خود را در بیت‌کوین حفظ کنند. در زمان نگارش این گزارش، بیت‌کوین هنوز هم بیشترین سلطه بر بازار رمزارز‌ها را دارد و در حال حاضر رقم سلطه‌ی ۳۸.۶۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

روند دامیننس بیت‌کوین

بیت‌کوین همواره قوی‌ترین رمزارز از لحاظ ارزش بازاری و سلطه در دنیای معاملات ارزهای دیجیتال بوده است. بر خلاف روز‌های جاری که سلطه‌ی بیت‌کوین حدود ۳۸ درصد است، این رقم افت زیادی در طی سال‌های گذشته داشته است.

در سال ۲۰۱۳، سلطه‌ بیت‌کوین بین ۸۹ تا ۹۵ درصد بوده است. اما از سال ۲۰۱۳ تا‌کنون روند شاخص دامیننس بیت‌کوین در حالت نزولی قرار داشته است. این شاخص در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به سطح ۳۲ درصد نیز رسیده بود.

به طور کلی از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا امروز، سلطه بیت‌کوین از حدود ۴۰ درصد به ۳۸.۶۷ رسیده است. در همین تاریخ، اتریوم با ۱۸.۸۴ درصد در رتبه دوم، تتر با ۶.۵۶ درصد در جایگاه سوم و بایننس‌کوین با ۵.۲۹ درصد در جایگاه چهارم دامیننس بازار قرار دارد.

آیا فصل صعودی آلت‌کوین‌ها فرا رسید؟

آلت سیزن (Alt Season) یا فصل آلت‌کوین‌ها به بازه‌ی زمانی‌ گفته‌ می‌شود که رمزارز‌هایی به‌غیر از بیت‌کوین (آلت‌کوین‌ها)، نسبت به بیت‌کوین رشد چشمگیری داشته باشند. معمولا فصل‌ آلت‌کوین با روند نزولی شاخص دامیننس بیت‌کوین همراه است. از زمانی که سلطه بیت‌کوین به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است، آلت‌کوین‌های متعددی توانسته‌اند رشد قیمتی خوبی داشته باشند.

آمار‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، ۱۴ رمزارز برتر از لحاظ بازدهی را تماما آلت‌کوین‌ها تشکیل می‌دهند. این در‌حالی است که رمزارز بیت‌کوین با بازدهی منفی ۸.۵ درصدی در طول ۹۰ روز گذشته، در جایگاه بیستم این لیست قرار دارد. در طول این مدت ۹۰ روزه، دوج ‌کوین، سودی ۸۱ درصدی را به ثبت رسانده است که دلیل اصلی آن به دست گرفتن توییتر توسط ایلان ماسک است.

گفتنی است، بازار رمزارز به دنبال کف مناسب قیمتی است، که در آن سطح حمایت خریداران به طور کامل انجام شود و روند صعودی از آن نقطه شکل بگیرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این کف قیمتی هنوز محقق نشده و احتمال نزولی شدن بازار تا رسیدن به کف مناسب قیمتی وجود دارد. از طرفی، زمانی که فدرال رزرو روند تهاجمی خود را عوض کند، در آن زمان دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم می‌توان صعود خود را آغاز کنند.

50 رمزارز صعودی در بازدهی (نسبت به دامیننس بیت‌کوین)

پنجاه رمزارز برتر از لحاظ بازدهی در 90 روز گذشته

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.