فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۶۷۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتظارها برای رشد قیمت بیت‌کوین در هاوینگ ۲۰۲۴

انتظارها برای رشد قیمت بیت‌کوین در هاوینگ 2024

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که هاوینگ بعدی بیت‌کوین می‌تواند باعث افزایش قیمت آن شود. با این حال، با کاهش درآمدها و پاداش‌ها، استخراج کنندگان ممکن است با فشار بیشتری مواجه شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هاوینگ بعدی بیت‌کوین (BTC)، که انتظار می‌رود در سال 2024 رخ دهد، می‌تواند تأثیر مثبتی بر دارندگان آن داشته باشد. گفتنی است، طبق گزارش جدید Messari، هاوینگ بیت‌کوین می‌تواند روند صعودی تازه‌ای را در این رمزارز به وجود آورد.

نمودار هاوینگ بیت‌کوین

روند بیت‌کوین و هاوینگ‌های آن

پیش بینی قیمت در هاوینگ 2024

هاوینگ بیت‌کوین رویدادی است که پاداش استخراج تراکنش‌های این رمزارز را به نصف کاهش می‌دهد. همانطور که در تصویر بالا مشخص است، پدیده هاوینگ بیت‌کوین همیشه با جهش قیمت این رمزارز و افزایش لحظه‌ای آن همراه بوده است.

اگرچه این نصف شدن پاداش می‌تواند تأثیر مشابه سال‌های قبل را بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد، ماینرها نیز ممکن است تحت تأثیر این رویداد قرار گیرند.

نصف شدن پاداش بیت‌کوین بر صنعت ماینینگ که در حال حاضر وضعیت مناسبی نیز ندارد، تأثیر منفی خواهد گذاشت. طبق گفته گلس‌نود، درآمد ماینرها در این لحظه به پایین‌ترین حد یک ماهه خود رسیده است.

همچنین به گفته گلس‌نود، هزینه‌های پرداختی به ماینرها نیز کاهش یافته و به پایین‌ترین حد یک ماهه آن رسیده است. این کاهش درآمد و کارمزد قبل از اثر نصف شدن پاداش‌ها می‌تواند تهدید جدی برای استخراج کنندگان باشد. برای اینکه استخراج سودآور باقی بماند، قیمت بیت‌کوین باید به سطوح بالاتر و جدیدی برسد.

جوانب مثبت و منفی بیت‌کوین

تا زمان نگارش این گزارش، چشم انداز بیت‌کوین حتی پس از هاوینگ آن، همچنان نامشخص به نظر می‌رسد. تعداد آدرس‌هایی که بیش از یک کوین را در خود جای داده بودند به ۱۹۲۰۰۰ آدرس رسیده است که علاقه فزاینده‌ای را از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ به بیت‌کوین نشان می‌دهد.

برخلاف علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ، تعداد معامله‌گرانی که صعود بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کنند کاهش یافته است. به طوری که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، تعداد معامله‌گرانی که موقعیت خرید باز در بیت‌کوین داشتند در ماه گذشته کاهش داشته است.

bybt chart 1

منبع: Coinglass

عامل دیگری که می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارد، انگیزه دارندگان کوتاه مدت بیت‌کوین در موقعیت‌های فروش باشد.

اگرچه دارندگان بلندمدت بیت‌کوین تمایلی به فروش آن نداشتند، اما کاهش اختلاف بین آن‌ها و دارندگان کوتاه مدت، نشان می‌دهد که نگهدارندگان کوتاه مدت از معاملات خود سود بیشتری دریافت می‌کنند. اگر دارندگان کوتاه مدت تسلیم فشار فروش حاکم بر بازار شوند، کاهش قیمت بیت‌کوین تا انتها سال 2022 نیز بیشتر خواهد شد.

نمودار MVRV بیت‌کوین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.