فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۷۶۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گزارش CPI بازار ارز دیجیتال را به رنگ سبز درآورد

گزارش CPI بازار ارز دیجیتال را به رنگ سبز درآورد

با انتشار داده‌های CPI، بیت‌کوین و بازار ارز دیجیتال صعودی را تجربه کردند. گفتنی است، جلسات روزهای آینده فدرال رزرو برای معامله‌گران کریپتو می‌تواند بسیار مهم باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو رمزارز بزرگ بازار ارز دیجیتال، بیت‌کوین و اتریوم، هر دو پس از انتشار آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) حدود 5 درصد صعود کردند.

این گزارش نرخ تغییر قیمت یک سبد تشکیل شده از کالاهای مختلف را اندازه‌گیری و از آن به عنوان یک معیار برای محاسبه تورم در اقتصاد استفاده می‌کند.

تاثیر داده‌های CPI بر بازار ارز دیجیتال

روند بیت‌کوین پس از انتشار داده‌های CPI، منبع: Tradingview

نرخ گزارش شده CPI و صعود بازار ارز دیجیتال

در این ماه، قیمت‌ها در این سبد کالایی 0.1 درصد افزایش یافت که در مقایسه با آخرین گزارش در ماه اکتبر (0.4 درصد)، کاهش جزئی را نشان می‌دهد و همچنین این کاهش نرخ بیان می‌کند که تورم به طور واقعی در حال کاهش است.

بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد جهش کرد و اکنون در حدود 17600 دلار معامله می‌شود. اتریوم حتی بالاتر رفت و طی 24 ساعت گذشته تقریباً 6 درصد جهش قیمت داشت و در حدود 1320 دلار قرار گرفت. سایر ارز دیجیتال‌های کلیدی بازار نیز مانند ریپل 4 درصد، دوج‌کوین 5 درصد و پالیگان 4 درصد رشد داشتند.

از آنجایی که این ارقام میزان تورم در اقتصاد آمریکا را گزارش می‌دهند، فدرال رزرو معمولاً با افزایش یا کاهش نرخ بهره واکنش خود را نشان می‌دهد. اخیراً، فدرال رزرو نرخ ها را با سرعتی بی‌سابقه افزایش داده بود تا جلوی افزایش تورم را بگیرد. در حال حاضر، با توجه به شواهدی مبنی بر کاهش نرخ تورم و همچنین اظهارات اخیر فدرال رزرو در ماه گذشته، این احتمال وجود دارد که این نهاد همچنان به افزایش نرخ‌ها ادامه دهد. گفتنی است، انتظار می‌رود این افزایش با شدت و شتاب گذشته آن رخ ندهد.

تاثیر تغییرات نرخ بهره بر بازار ارز دیجیتال

افزایش نرخ بهره قبلی نزدیک به 0.75 درصد بوده است، در حالی که انتظار می‌رود افزایش بعدی نزدیک به 0.5 درصد باشد. نرخ‌های بهره بالاتر بر کسب‌وکارهای کوچک، اشخاص، سهام و حتی بازار ارز دیجیتال نیز تاثیر گذار است.

با افزایش نرخ بهره، هزینه استقراض از بانک‌ها افزایش می‌یابد زیرا میزان بدهی وام از آن بسیار گران تمام می‌شود. به طور همزمان، پول نقد در حساب‌های پس انداز می‌تواند شروع به کسب بازدهی جذاب با ریسک بسیار کمتر نسبت به بازار سهام کند.

بنابراین، با افزایش نرخ‌ها، پول در اقتصاد کند می‌شود، زیرا پول به میزان قبل خود آزادانه حرکت نمی‌کند و همچنین تلاش آن برای کسب بازدهی بالاتر کاهش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.