فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۸۱۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تصمیم فدرال رزرو بازار رمزارز را به رنگ قرمز درآورد

تصمیم فدرال رزرو بازار رمزارز را به رنگ قرمز درآورد

پس از انتشار تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، دلار آمریکا تقویت شد و در ادامه کاهش قیمت بیت‌کوین را به همراه داشت. گفتنی است، پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در وضعیت نزولی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت بیت‌کوین قبل از واکنش منفی به تصمیم فدرال رزرو، به حدود سطح 18400 دلار رسید. اکنون، بیت‌کوین نزدیک به یک سطح مهم قرار دارد و در صورت افزایش حمایت‌ها، قیمت می‌تواند از سطح 17400 دلار، بازگشت را آغاز کند.

ارزش بازار جهانی کریپتو در روز گذشته با کاهش 1.42 درصدی به 857.98 میلیارد دلار رسید، زیرا ارزهای دیجیتال اصلی در اواخر شب گذشته سقوطی را تجربه کردند. کل حجم بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته در سطح 45.67 میلیارد دلار قرار داشت که کاهش 14.40 درصدی را نشان می‌دهد.

حجم کل بازار دیفای در حال حاضر 2.94 میلیارد دلار است که حدود 5 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد. حجم کلی تمام استیبل‌کوین‌ها نیز اکنون 53.26 میلیارد دلار است که 99.53 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار کریپتو را تشکیل می‌دهد.

تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره اعلام شد

روز چهارشنبه، هیئت فدرال رزرو به افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره رای داد که نسبت به ماه‌های اخیر افزایش کمتری داشت. گفتنی است، پس از یک سال سخت که شامل هفت افزایش متوالی نرخ بهره به عنوان بخشی از فشار تهاجمی فدرال رزرو برای کاهش تورم بود، بانک مرکزی تصمیم به کاهش سرعت افزایش نرخ‌ها گرفت.

افزایش نرخ بهره که روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو تصویب شد، کمتر از چهار افزایش متوالی گذشته بود. همچنین مقامات فدرال رزرو تصمیم گرفته‌اند، نرخی را که بانک‌ها از یکدیگر برای اعطای وام یک شبه دریافت می‌کنند به محدوده 4.25 تا 4.5 درصد افزایش دهند که بالاترین نرخ از سال 2007 است.

فدرال رزرو همچنین خلاصه‌ای از پیش‌بینی‌های اقتصادی مورد انتظار خود را منتشر کرد. این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که آن‌ها انتظار دارند نرخ‌های بهره در آینده به کجا برسند.

میانگین نرخ‌های صندوق فدرال در پیش‌بینی‌های دسامبر از 4.5 تا 4.75 درصد در سپتامبر به سطح جدیدی بین 5-5.25 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده یک مسیر سخت‌گیرانه‌تر برای سیاست‌های پولی است. این بدان معناست که هیئت مدیره فدرال رزرو اکنون قصد دارند نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش دهند، که نسبت به پیش‌بینی قبلی سه ماه پیش بیشتر است.

بازار رمزارز و تاثیر تصمیم فدرال رزرو

روند بیت‌کوین در تایم 1 ساعته، منبع: Tradingview

روند کنونی قیمت بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین در حدود سطح 17400 دلار قرار دارد و حجم معاملات 24 ساعته آن، 26 میلیارد دلار است. قیمت بیت‌کوین از دیروز نزدیک به 2 درصد سقوط داشته است.

با وجود شکستن سطح مقاومت مهم در حدود 18150 دلار، بیت‌کوین در حال حاضر وضعیت نزولی دارد. با این حال، پس از اعلام افزایش نرخ فدرال رزرو، بیت‌کوین به زیر مرز 18000 دلار سقوط کرد. این مسئله نشان می‌دهد که روند فروش می‌تواند تا سطوح پایین‌تری ادامه یابد.

شاخص‌های فنی پیشرو، مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور MACD، در حال حاضر مثبت هستند، که این دیدگاه را تقویت می‌کنند که ممکن است قیمت بیت‌کوین پس از تکمیل اصلاح فیبوناچی در حدود سطح فعلی، یک روند افزایشی کوتاه مدت را آغاز کند.

سطح مقاومت اصلی بعدی برای بیت‌کوین حدود 18125 دلار است و شکست قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند منجر به صعود بیشتر تا سطح قیمتی 18600 دلار شود.

همچنین در حال حاضر، سطح حمایت اصلی بیت‌‌کوین، قیمت 17 هزار و 400 دلار است که در صورت از دست رفتن این سطح، بیت‌کوین می‌تواند تا سطح 17 هزار دلار سقوط قیمت را ادامه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.