فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۱۲۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکود بازار رمزارز و بیت‌کوین به کدام سمت می‌رود؟

رکود بازار رمزارز و بیت‌کوین به کدام سمت می‌رود؟

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، حجم معاملات در بازار رمزارز و بیت‌کوین کاهش پیدا کرده است. افزون بر این موضوع، تداوم افزایش نرخ‌های بهره نیز شرایط را برای تحلیل آینده این رمزارز دشوار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایط فعلی بازار رمزارز، سناریوهای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین همچنان در وضعیت خنثی قرار دارند. زیرا بیت‌کوین در محدوده 16750 تا 17000 دلار درحال نوسان است. گفتنی است، در روزهایی که به تعطیلات کریسمس باقی مانده، به نظر می‌رسد بازار رمزارز با نوسانات و حجم معاملات کمی مواجه شده است، که این مسئله منجر به سکون سطح قیمت‌ها می‌شود. به همین ترتیب، اتریوم نیز بدون تغییر خاصی در سطح 1218 دلار باقی مانده است.

در 24 ساعت گذشته، ارزش بازار جهانی کریپتو با 4.75 درصد افزایش در سطح 2.39 تریلیون دلار قرار گرفت، در حالی که حجم معاملات با 14.11 درصد افزایش به 102.84 میلیارد دلار رسید. همچنین استیبل‌کوین‌ها نیز 77.45 درصد این حجم را به خود اختصاص دادند.

تاثیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی بر بازار رمزارز

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس و توییتر، روز پنجشنبه هشداری فوری درباره پیامدهای احتمالی برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره منتشر کرد. از طرفی، مدیر سرمایه‌گذاری سابق Genevieve، روچ دیکتر، در توییتی اعلام کرد: فدرال رزرو هرگز سریع‌تر از امسال نرخ‌های بهره را افزایش نداده بود.

بسیاری از تحلیلگران دیگر نیز معتقدند این افزایش نرخ‌های فدرال رزرو، می‌توانند زمان زمستان بازار رمزارزها را عمیق‌تر و طولانی‌تر کنند. همچنین روچ دیکتر، در توئیت خود با استفاده از نموداری نشان داد، فدرال رزرو امسال نرخ بهره را با سرعتی بیشتر و قابل توجه‌تر از هر زمان دیگری در قرن گذشته افزایش داده است.

بازار رمزارز و بیت‌کوین

روند قیمت بیت‌کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت‌کوین

قیمت فعلی یک بیت‌کوین معادل 16852 دلار و حجم معاملات 24 ساعت گذشته آن 14 میلیارد دلار است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده 324 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد. گفتنی است، تسلط بیت‌کوین بر بازار کریپتو درحال حاضر با 0.29 درصد افزایش به 40.50 درصد رسیده است.

به طور کلی چشم‌انداز تکنیکال قیمت بیت‌کوین بدون تغییر مانده است. اگر بیت‌کوین از سطح 17000 دلار عبور کند، احتمالاً به سمت مقاومت 17500 دلاری حرکت خود را ادامه می‌دهد. اگر قیمت بیت‌کوین به زیر سطح 16500 دلار برسد، سطح حمایت بعدی قیمت، 16320 دلار است.

با وجود این واقعیت که RSI و MACD هر دو در منطقه خرید و در شرایط مثبت قرار دارند، میانگین متحرک 50 روزه همچنان بر بیت‌کوین نگاه منفی می‌اندازد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.