فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۲۲۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمستان به نرخ هش بیت‌کوین سرایت کرد

زمستان به نرخ هش بیت‌کوین سرایت کرد

نرخ هش بیت‌کوین در آستانه تعطیلات آخر هفته تقریباً 38 درصد کاهش یافت، زیرا ماینرهای مستقر در ایالات متحده فعالیت خود را در طول یک دوره هوای شدید تعطیل کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق داده‌های PowerOutage.us، آنچه هواشناسان آن را طوفان می‌نامند، برق بسیاری را در نیویورک قطع کرده است. گفتنی است، تا روز جمعه، 23 دسامبر، بیش از یک میلیون واحد تجاری و خانه بدون برق ماندند.

نرخ هش شبکه بیت‌کوین

این تغییرات آب‌و‌هوایی، به ماینرها، آسیب جدی وارد کرده است. طبق داده‌های Glassnode، نرخ هش شبکه در ۲۴ دسامبر از ۲۵۲.۹۸ EH/s در ۲۱ دسامبر به ۱۵۶.۳۶ EH/s کاهش یافته که بزرگترین کاهش روزانه از ابتدای ژوئن است.

نرخ هش بیت‌کوین و بازار رمزارز

نرخ هش شبکه بیت‌کوین، منبع: Glassnode

نرخ هش، کل توان محاسباتی مورد استفاده برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین را اندازه گیری می‌کند. هرچه نرخ هش بیشتر باشد، شبکه غیرمتمرکز و ایمن‌تر می‌شود.

تولید بیت‌کوین کاهش می‌یابد

آب و هوای شدید تا جنوب و تا امتداد مرز مکزیک کشیده شده است و شرکت معدنی Riot Blockchain نیز تأسیسات Rockdale خود را در تگزاس و در روز پنجشنبه تعطیل کرد. به دلیل شرایط آب و هوایی شدید در تگزاس، آن‌ها تاسیسات Rockdale خود را برای اطمینان از ایمنی اعضا خود تعطیل کردند.

Core Scientific، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین، که هفته گذشته ورشکستگی خود را اعلام کرد، در روز جمعه به طور موقت فعالیت‌های خود را محدود کرد. این شرکت در توییتر خود اعلام کرد: با توجه به سردی شدید هوا که نیمه شرقی و جنوبی ایالات متحده را فراگرفته است، ما با قطع برق چندین بخش خود برای کمک به تثبیت شبکه برق کمک خواهیم کرد.

گفتنی است، با این که انتظار می‌رود تولید بیت‌کوین در این مدت کاهش یابد، اما داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهند که نرخ هش شبکه بیت‌کوین تا عصر یکشنبه به 249.02 EH/ثانیه افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.