فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۴۱۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان سال ۲۰۲۲ و انتظار معامله‌گران ارز دیجیتال در سال جدید

پایان سال 2022 و انتظار معامله‌گران ارز دیجیتال در سال جدید

سال 2022 یک سال وحشتناک برای بازار ارز دیجیتال بود. اکنون بیت‌کوین به دلیل بازه تعطیلات، معاملات آهسته خود را ادامه می‌دهد. در ادامه باید دید که آیا بیت‌کوین می‌تواند از محدوده 16450 دلار شروع به حرکت کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال 2022، شبکه ارز دیجیتال اتریوم سرانجام ادغام مورد انتظار را اجرا کرد و روند تغییر خود را به روش اجماع اثبات سهام آغاز نمود. در ادامه با جایگزینی روش اعتبار سنجی به جای استفاده از ماینرها، مصرف انرژی بلاکچین 98 درصد کاهش یافت.

اتریوم قوی‌تر از قبل

اکنون، با گذشت صد روز پس از ادغام اتریوم، این ارز دیجیتال در سطح 1200 دلار معامله می‌شود. Beaconcha.in، یک کاوشگر بلاکچین اتریوم، گزارش می‌دهد که از اوایل نوامبر، بیش از 19.2 میلیارد دلار اتریوم از ماه سپتامبر در این شبکه سرمایه‌گذاری شده‌است. اگرچه اتریوم2 شبکه را کارآمدتر و سریع‌تر می‌کند، اما با وجود خوش‌بینی‌های اولیه در مورد پتانسیل رشد ارزش این ارز دیجیتال، قیمت اتریوم در ماه‌های اخیر با مشکل مواجه شده است.

در حالی که عوامل بنیادی آن در گذشته کارشناسان بازار را شگفت زده کرده بود، امسال این دارایی بیش از 55 درصد از ارزش خود را از دست داده است. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کلان بلومبرگ، پیش بینی می‌کند که اتریوم در بازار صعودی آینده از بیت‌کوین عبور خواهد کرد. استدلال وی برپایه قراردادهای هوشمند و استفاده گسترده از شبکه اتریوم است.

بازار ارز دیجیتال، بیت‌کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند کنونی ارز دیجیتال بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین 16547 دلار است و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته 10 میلیارد دلار بوده است. بیت‌کوین در بازه زمانی 4 ساعته در سطح 16460 دلار حمایت خوبی را تشکیل داده‌است که با یک خط روند رو به بیرون که در نمودار بالا قابل مشاهده است، تقویت می‌شود.

بیت‌کوین برای تعیین حرکت قیمت در آینده باید از محدوده معاملاتی ثابت خود خارج شود. شکست رو به بالای سطح 16720 دلار می‌تواند منجر به رسیدن قیمت بیت‌کوین به سطح مقاومت بعدی در 16990 دلار شود.

از آنجایی که RSI و MCD همچنان منفی هستند، شکست نزولی در سطح 16460 دلار ممکن است بیت‌کوین را در سطح حمایت فوری 16200 یا 16000 دلار قرار دهد. شکست عمیق‌تر و رو به پایین سطح 16000 دلار، پتانسیل قرار دادن بیت‌کوین در سطح 15500 دلار را دارد.

بازار ارز دیجیتال، اتریوم

نمودار قیمت اتریوم - منبع: Tradingview

روند قیمت ارز دیجیتال اتریوم

قیمت فعلی اتریوم 1197 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در سطح 2.5 میلیارد دلار قرار دارد. اتریوم مانند بیت‌کوین روند نزولی را طی می‌کند. با این حال، اتریوم حمایت فوری را در سطح 1180 دلار تشکیل داده است. این سطح حمایت با یک خط روند افزایشی در تایم فریم زمانی 4 ساعته تقویت می‌شود.

بسته شدن کندل قیمت بالای سطح 1180 دلار در بازه زمانی 4 ساعته، به احتمال زیاد نشانه یک معکوس صعودی خواهد بود. در مقابل، یک برگشت مثبت ممکن است قیمت اتریوم را به سطح مقاومت قیمت در سطح 1220 دلار برساند که توسط میانگین متحرک ساده 50 روزه مشخص می‌شود.

از سوی دیگر، شکست قیمت زیر خط روند صعودی، پتانسیل تداوم روند فروش را به سطوح حمایتی زیر 1150 و 1100 دلار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.