فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۷۲۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا امیدی برای احیا صرافی FTX باقی مانده است؟

آیا امیدی برای احیا صرافی FTX باقی مانده است؟

در شروع سال 2023، چند خریدار تمایل خود را به احیا بخش‌هایی از صرافی ورشکسته FTX اعلام کرده‌اند. آیا این صرافی توان احیا شدن را تا انتها سال 2023 دارد؟

شهاب شبیری | به گزارش تجارت‌نیوز ، ورشکستگی صرافی FTX در دنیای کریپتو حسابی جنجال به راه انداخته است. به طوری که تمامی فعالان حاضر در این بازار، مقصر اصلی اوضاع بد بازار رمزارزها را حاکی از اعتماد از دست رفته کاربران در پی حواشی این صرافی می‌دانند. به جرات می‌توان سقوط FTX را یکی از بزرگترین فجایع کریپتویی در تاریخ نام برد که با همزمانی آن با ریزش بازار توانست امید را از دل تعداد کثیری از سرمایه‌گذاران محو کند.

اسناد بررسی شده نشان می‌دهند که بیش از 100 شخص نسبت به خرید بخشی از اف‌تی‌اکس اعلام آمادگی کرده‌اند. وکلایی که پرونده این شرکت را اداره می‌کنند قصد دارند چهار شرکت که سابق بر این توسط سم بنکمن فراید، مالک FTX، اداره می‌شدند را به مزایده بگذارند.

سندی که روز یکشنبه در دادگاه ورشکستگی مطرح شد حاکی از اعلام آمادگی 117 شخص برای خرید حداقل یک نهاد متعلق به اف‌تی‌اکس است. تمامی پیشنهاد‌ها به صورت مخفیانه انجام شده و هویت هیچکدام از افراد فاش نشده است. همچنین به نظر می‌رسد حداقل 50 شخص از آن‌ها تمایل به خرید شرکت( لجر اکس)، پلتفرم مبادله زیرمجموعه اف‌تی‌اکس دارند. 40 نفر دیگر نیز به نظر می‌رسد به سمت خرید دو مجموعه اف‌تی‌اکس اروپا و اف‌تی‌اکس ژاپن تمایل دارند.

صرافی FTX

خرید صرافی FTX

بنکمن فراید متهم به سوء استفاده از 8 میلیارد دلار سرمایه مشتریان جهت خریدهای شخصی و کمک‌های سیاسی است. حکم وی در صورت مجرم شناخته شدن تا 115 سال زندان تخمین زده می‌شود. گفته می‌شود که حراج‌ شرکت‌های زیر مجموعه FTX با امید بازپرداخت سرمایه مشتریان زیان دیده از تاریخ 27 فوریه آغاز خواهند شد.

در سویی دیگر، امین دولت ایالات متحده ضمن ابراز نگرانی با این حراج مخالفت کرده است. وی در بیانیه خود اعلام کرد که اجازه فروش شرکت‌ها به معنای فروش سوابق تجاری و در نتیجه مانع از تحقیقات احتمالی در خصوص تخلفات FTX خواهد شد. نتیجه این بیانیه در دادگاه روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. وکلای رسیدگی کننده پرونده نیز در مواجهه با این ادعای مقام دولت به بهانه اتمام ساعات اداری از پاسخگویی خودداری کردند.

صرافی FTX احتمالا با مالکان جدید فعالیت خود را دوباره آغاز خواهد کرد. اما با توجه به سوابق فاجعه بار، آیا این شرکت موفق به جلب دوباره اعتماد کاربران خواهد شد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.