فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۷۶۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند قیمت بیت کوین پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا

روند قیمت بیت کوین پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، روند صعودی خود را گسترش داد و از مقاومت 17200 دلار عبور کرد. گفتنی است، فعالان بازار در آستانه انتشار داده‌های تورم ایالات متحده در این هفته به مسیر خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر، قیمت اتریوم در این هفته با شروع بهبود کلی بازار ارز دیجیتال توانست از 1300 دلار فراتر برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین حال، ارزش سایر ارزهای رمزنگاری شده معروف نیز مانند: دوج کوین، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) افزایش یافتند. در ادامه سطح مقاومت بعدی بیت کوین 17400 دلار خواهد بود که انتظار می‌رود، در صورت تداوم روند صعودی، 17050 دلار به عنوان سطح حمایت عمل خواهد کرد. با این حال، دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین را می توان به انتظارات تورمی کمتر از حد انتظار نسبت داد که برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دلگرم کننده بود.

بازار ارز دیجیتال به طور کلی هنوز ثبات خود را نگهداشته است و بیت کوین و اتر پس از صعود دیروز اندکی مشغول اصلاح قیمتی شدند. در این میان، شرایط مطلوب اقتصاد کلان فعلی نیز به افزایش ارزش دارایی‌های کریپتو کمک می‌کند، که این مسئله ممکن است نشانه مثبت بلندمدتی برای بازار ارز دیجیتال باشد.

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو

بازارها سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را در اواخر روز درباره نکاتی در مورد سیاست‌های پولی تماشا خواهند کرد. پاول قرار است در یک کنفرانس بانکی در سوئد نیز سخنرانی کند. انتظار می‌رود پاول در طول سخنرانی خود مسیر نرخ بهره و رشد اقتصادی را بیشتر روشن کند. بازارها به دنبال تغییر در لحن رئیس فدرال رزرو، به ویژه با توجه به شواهد فزاینده مبنی بر کاهش تورم ایالات متحده، خواهند بود.

پس از افزایش قابل توجه نرخ بهره که به بازارهای منطقه در سال 2022 لطمه زد، انتظار می‌رود که چشم‌انداز فدرال رزرو کمتر تهاجمی، تسکین بسیار مورد نیاز بازارهای ارزهای دیجیتال را فراهم کند. پس از اینکه افزایش نرخ بهره به شدت به بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 آسیب وارد کرد، انتظار می‌رود فدرال رزرو نیز در ماه‌های آینده نرخ‌ها را به تدریج افزایش دهد و تا حدودی به شرایط بازار کمک کند.

این هفته همچنین شاهد انتشار داده‌های تورم مصرف‌کننده در ماه دسامبر ایالات متحده خواهیم بود، که انتظار می‌رود فشار قیمت‌ها را بیشتر کاهش دهد.

روند تضعیف دلار آمریکا

ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا، که به دلیل گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ‌ها را کاهش دهد، عامل مهمی در حمایت از بیت کوین بوده است.

شاخص دلار آمریکا کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در هفت ماه گذشته نزدیک شد، زیرا داده‌ها نشان می‌دهند که فدرال رزرو ممکن است برنامه افزایش نرخ خود را کند‌تر کند. در نتیجه افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو در سال گذشته، بازارها اعتقاد خود را نسبت به اینکه فدرال رزرو برای کاهش تورم نیاز به افزایش نرخ بهره بالای 5 درصد دارد از دست می دهند. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که اوج رتبه‌بندی تا ژوئن حدود 5 درصد باشد.

بر اساس آمارهای اشتغال منتشر شده در هفته گذشته، اقتصاد ایالات متحده در ماه دسامبر با سرعت مناسبی به افزایش مشاغل ادامه داده، اما رشد دستمزدها نسبت به قبل کند شده است.

بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 17200 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 18 میلیارد دلار معامله می‌شود. بیت کوین پس از ناکامی در عبور از محدوده مقاومت 17400 دلاری، اندکی اصلاح نزولی را پشت سر می‌گذارد.

اکنون در نزدیکی هدف 17200 دلاری حمایت فوری را تشکیل داده است. شکست مثبت سطح 17200 دلار ممکن است منجر به رسیدن قیمت بیت کوین به سطح مقاومت بعدی 17400 دلار شود. بیت کوین در بازه زمانی 4 ساعته یک کندل نزولی را تشکیل داد که نشان می‌دهد، قیمت می‌تواند اصلاح نزولی را تجربه کند.

در سمت نزولی، سطح 17000 دلار احتمالاً به عنوان یک حمایت فوری عمل خواهد کرد و شکست نزولی قیمت این سطح می‌تواند روند نزولی را تا سطح حمایت بعدی 16800 دلار یا 16650 دلار افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.