فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۸۳۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی روند بیت کوین با انتشار داده‌های تورم ایالات متحده

پیش بینی روند بیت کوین با انتشار داده‌های تورم ایالات متحده

با رسیدن نرخ تورم ایالات متحده به بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به سرعت در حال صعود هستند. افزایش قیمت بیت کوین به دلیل افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است و بسیاری بر این باورند که در مقایسه با ارزهای فیات سنتی، دارایی ارزشمند بهتری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فعالان ارز دیجیتال با چشم‌انداز خوش‌بینانه خود در مورد آینده دارایی‌های دیجیتال، بازار را در سطوح بالاتری می‌برند. از دید برخی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است به زودی جایگزین مناسبی برای سیستم‌های سنتی شوند.

ارقام CPI ایالات متحده می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت دارایی‌های کریپتو داشته باشد. به طور معمول، یک انحراف بزرگ در ارقام CPI باعث حرکت گسترده قیمت در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، برای سرمایه‌گذاران کریپتو مهم است که بدانند چگونه تغییرات در CPI می‌تواند بر سرمایه‌گذاری آن‌ها تأثیر بگذارد و چگونه سبدهای خود را بر این اساس مدیریت کنند.

شاخص (CPI) چیست و چگونه کار می‌کند؟

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) یک شاخص اقتصادی است که میانگین تغییر قیمت‌ها را در طول زمان برای سبدی از کالاها و خدمات اندازه‌گیری می‌کند. برای اندازه گیری نرخ تورم در ایالات متحده و همچنین برای ارزیابی تغییرات در قدرت خرید استفاده می‌شود.

محاسبه CPI فاکتورهای مختلفی مانند تغییرات قیمت غذا، مسکن، حمل و نقل، مراقبت‌های پزشکی و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. با ردیابی اعداد CPI در طول زمان، اقتصاددانان می‌توانند روند عادات هزینه مصرف کننده را شناسایی کرده و در مورد نرخ تورم آینده پیش‌بینی کنند.

گفتنی است، درک نحوه عملکرد CPI ایالات متحده برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد سرمایه‌گذاری و مدیریت امور مالی شخصی ضروری است.

چگونه تغییرات در CPI بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

تغییرات در CPI می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشد. فشارهای تورمی ناشی از ارقام بالاتر CPI می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای دارایی‌های ارز دیجیتال شود، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال محافظت از سرمایه خود در برابر تورم هستند، در حالی که نیروهای کاهش تورم ناشی از ارقام پایین‌تر CPI می‌تواند منجر به کاهش تقاضا و نوسان قیمت‌های ارزهای دیجیتال شود.

انتظار می‌رود تورم در ایالات متحده برای ششمین ماه متوالی کاهش یابد و به 6.5 درصد در دسامبر 2022 (از 7.1 درصد در نوامبر) که پایین‌ترین سطح از اکتبر 2021 است. پس از چهار ماه افزایش متوالی و پس از افزایش 0.1% در ماه نوامبر، انتظار می‌رود که CPI در ماه‌های آینده کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که تورم سالانه به 5.7 درصد کاهش یابد، که پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته است، اما پیش‌بینی می‌شود که تورم ماهانه با نرخ کمی 0.3 درصد در مقایسه با 0.2 درصد در نوامبر افزایش یابد.

در حالی که نرخ تورم 9.1 درصدی ژوئن 2022 ممکن است بالاترین حد خود بوده باشد، با این حال نشان دهنده افزایش عمومی سطح قیمت‌ها، به ویژه در بخش خدمات است و بیش از سه برابر فراتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

بیت کوین و ارز دیجیتال

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی روند قیمت بیت کوین

گفتنی است، امروز می‌توانیم دو نتیجه را از ارقام CPI پیش‌بینی کنیم. اگر ارقام CPI از انتظارات 6.5 درصدی تحلیلگران بالاتر رود، ممکن است قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یابد. بیت کوین می تواند حتی بالاتر هم افزایش یابد و از سطح مقاومت 18250 دلار عبور کند و به سطح مقاومت بعدی 19000 دلار یا 19450 دلار برسد.

از طرف دیگر، ارقام کمتر از حد انتظار 6.5 درصد CPI می‌تواند جرقه فروش ارزهای دیجیتال را در بازار ایجاد کند و بیت کوین را تا منطقه پشتیبانی 17500 دلاری کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.