فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۰۷۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد قیمت بیت کوین، نشانه افزایش تقاضا در بازار است؟

رشد قیمت بیت کوین، نشانه افزایش تقاضا در بازار است؟

لری فینک، مدیر عامل بلک راک، رشد اخیر قیمت بیت کوین (BTC) را به افزایش علاقه و تقاضا برای ارزهای دیجیتال نسبت داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فینک این اظهارات را در پاسخ به یک گزارش خبری نادرست در مورد تایید صندوق ETF اسپات این شرکت که به طور موقت باعث افزایش قیمت بیت کوین شد، بیان کرد. در حالی که فینک از اظهار نظر در مورد درخواست بلک راک برای ETF بیت کوین خودداری کرد، گفت که مشتریان بسیاری از سراسر جهان نیاز به وجود و استفاده رمز ارزها را پذیرفته‌اند.

رشد قیمت بیت کوین در پی خبر تایید صندوق ETF

روز دوشنبه، قیمت بیت کوین به دنبال پستی که به دروغ ادعا می‌کرد ETF بلک راک تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را دریافت کرده بود، نزدیک به سطح 30 هزار دلار رسید. اگرچه بیت کوین پس از افشای نادرستی گزارش، کاهشی شد، اما توانست بخشی از رشد خود را حفظ کند.

بر اساس گزارش CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، قیمت این ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار در حدود 28 هزار و 500 دلار معامله می‌شد که نسبت به روز گذشته 1 درصد افزایش داشته است.

این ارز دیجیتال رشد 7.4 درصدی قیمت بیت کوین نسبت به ماه گذشته و رشد چشمگیر 47.4 درصدی نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است که تا حدی ناشی از اخبار منتشر شده در مورد پیش بینی تصویب ETF بلک راک است.

نظر تحلیلگران در مورد ETF بیت کوین

در ماه سپتامبر، تحلیلگران JPMorgan به رهبری نیکولاس پانیگیرتزوگلو تاکید کردند که SEC احتمالاً پس از پیروزی Grayscale مجبور می‌شود، چندین برنامه بیت کوین و اتریوم را تأیید کند.

تحلیلگران JPMorgan نوشتند که برد Grayscale به این معنی است که SEC باید به طور کامل تصمیم قبلی خود مبنی بر تایید ETFهای بیت کوین مبتنی بر معاملات آتی را پس بگیرند تا از انکار پیشنهاد Grayscale مبنی بر تبدیل تراست بیت کوین به صندوق ETF دفاع کند.

با این حال، تحلیلگران معتقدند که چنین اقدامی بسیار مخرب و شرم‌آور برای SEC خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد که این نهاد بزرگ چنین تصمیمی بگیرد. در نهایت، با بررسی جمیع عوامل مختلف و جاری در بازار ارز دیجیتال، به نظر می‌رسد احتمال بیشتری وجود دارد که SEC مجبور شود برنامه‌های ETF بیت کوین را که هنوز از سوی چندین مدیر دارایی، از جمله Grayscale معلق هستند، تأیید کند. این خبر می‌تواند موجب جهش دوباره قیمت بیت کوین شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.