کد مطلب: ۱۷۰۹۶۸

دستورهای پنج‌گانه وزیر رفاه برای زلزله‌زدگان

دستورهای پنج‌گانه وزیر رفاه برای زلزله‌زدگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای پنج‌بندی خطاب به معاونان و مدیران این وزارتخانه، ضمن صدور دستورهایی برای حمایت از زلزله‌زدگان، خواستار ارائه گزارشی از اقدامات شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه به کلیه معاونان، مدیران عامل و روسای سازمان‌ها، صندوق‌ها و بانک‌های تابعه و مدیران کل اجرایی این وزارتخانه، بر کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان عزیز غرب کشور تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، متن کامل بخشنامه بدین شرح است:

زلزله دلخراش مناطق غرب کشور که متاسفانه منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان شد، موجب اندوه، تالم و تاسف گردید.

با توجه به رسالت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خدمت رسانی به کلیه آحاد جامعه علی‌الخصوص اقشار آسیب‌پذیر، انتظار دارم کلیه معاونین، مدیران و روسای سازمان‌ها، صندوق‌ها و بانک‌ها، مدیران حوزه‌های ستادی و اجرایی و تمامی شرکت‌ها و موسسات وابسته، با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات خود و با دقت لازم و احساس مسئولیت، ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط، در خدمت به حادثه‌دیدگان عزیز میهن اسلامی از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

لازم می‌دانم موارد ذیل، در اولویت برنامه‌ها و اقدامات اعضای شورای هماهنگی استان‌ها قرار گیرد:

۱- روسا و مدیران کل استان‌های حادثه‌دیده، با بسیج نیروها و آماده‌سازی ظرفیت‌ها در هماهنگی کامل با ستاد بحران استان، نسبت به امدادرسانی به هر طریق ممکن علی‌الخصوص در اختیار قرار دادن مجموعه‌های ورزشی کارگری و سایر اماکن اقامتی و رفاهی زیرمجموعه خود، برای اسکان خانوارها و افراد حادثه‌دیده اقدام نمایند.

۲- روسا و مدیران کل استان‌های همجوار، بدون درنگ در تعامل با مدیران کل استان‌های آسیب‌دیده نسبت به ارزیابی و بررسی امکانات موجود در جهت رفع کمبودها، اقدام عاجل نمایند.

۳- سازمان تامین اجتماعی، نسبت به تجهیز بیمارستان‌ها به اقلام دارویی مورد نیاز و نیز اعزام پزشک و پرستار با توجه به نیاز مناطق آسیب‌دیده اقدامات لازم را به عمل آورند.

۴- اکیپ‌های مددکاری و مشاوره‌ای توسط سازمان بهزیستی سازماندهی و به منطقه آسیب‌دیده اعزام شوند.

۵- شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی وابسته نسبت به تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز از قبیل آب معدنی، پتو، چادر، دارو، مواد غذایی کنسروشده با هماهنگی ادارات کل اجرایی استان اقدام نمایند.

یادآور می‌شود، علاوه بر مکلف بودن تمامی معاونت‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات وابسته نسبت به مشارکت در این اقدام خداپسندانه، لازم است اقدامات انجام‌شده را به صورت روزانه به دفتر اینجانب گزارش نمایند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.