کد مطلب: ۲۲۳۹۴۴

آمار فروش سینما / آغاز نمایش فیلم‌های ۹۷ در هفته آخر ۹۶

آمار فروش سینما / آغاز نمایش فیلم‌های ۹۷ در هفته آخر ۹۶

سینمای ایران سال ۱۳۹۷ را با اکران ۷ فیلم جدید «مصادره»، «لاتاری»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «خرگیوش»، «فیلشاه» و «فراری» در هفته آخر سال ۱۳۹۶ شروع کرد.

سینمای ایران سال ۱۳۹۷ را با اکران ۷ فیلم جدید «مصادره»، «لاتاری»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «خرگیوش»، «فیلشاه» و «فراری» در هفته آخر سال ۱۳۹۶ شروع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فیلم کمدی «مصادره» که نخستین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردان است در اولین هفته نمایش ۸۷۰ میلیون تومان فروش داشت و پرفروش‌ترین فیلم هفته شد. در این فیلم رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، میرطاهر مظلومی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی ایفای نقش کرده‌اند.

«لاتاری»، سومین فیلم محمدحسین مهدویان نیز اکران خود را با ۴۱۵ میلیون تومان آغاز کرد. ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی و حمید فرخ‌نژاد از بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یکی دو ساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده‌ها چندان موافق نیستند. آن دو یک رویای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین‌کارت امریکا.»

«به وقت شام»، آخرین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برایش به ارمغان آورد، ۳۸۷ میلیون تومان در هفته گذشته فروش داشت و سومین فیلم پرفروش هفته شد. بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر و… در این فیلم با موضوع داعش بازی می‌کنند. همچنین کارن همایونفر برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین آهنگساز را دریافت کرد.

دیگر فیلم کمدی «لونه زنبور» است که با در اختیار داشتن ۷۹ سالن ۲۷۶ میلیون تومان فروش داشت. محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان‌افشار و رعنا آزادی‌ور بازیگران اصلی این فیلم هستند. برزو نیک‌نژاد کارگردان این فیلم است که سال گذشته زاپاس را که آن هم در ژانر کمدی بود روی پرده سینماها داشت.

«خرگیوش» نخستین فیلم مانی باغبانی است که در ژانر کمدی ساخته شده است. این فیلم با بازی جواد عزتي، بابک حمیدیان، سیامک انصاري و… با ۱۲۲ میلیون تومان فروش، ششمین فیلم پرفروش هفته شد.

انیمیشن «فیلشاه» نیز در جمع فیلم‌های آغاز سال ۱۳۹۷ قرار دارد. این انیمیشن ۸۰ دقیقه‌ای توانست در ۵۳ سالن ۵۳ میلیون تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «در جنگلی در آفریقا، رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست‌وپا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه باعث خرابکاری می‌شود.»

جدیدترین فیلم علیرضا داودنژاد پس از ۳ سال وارد چرخه نمایش شد. این فیلم اجتماعی داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. محسن تنابنده، ترلان پروانه، سحر دولتشاهی، سیامک صفری، رضا داوودنژاد در «فراری» ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم در هفته آخر سال ۱۳۹۶ ۲۷ میلیون تومان فروش داشت.

«بدون تاریخ، بدون امضا»، «آینه‌بغل» و «ما خیلی باحالیم» که از فیلم‌های میلیاردی سال ۱۳۹۶ هستند در هفته گذشته همچنان روی پرده سینماها بودند.

۱۰ فیلم پرفروش هفته گذشته در مجموع ۲.۴ میلیارد تومان فروش داشتند که نسبت به هفته ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ حدود ۱.۲ میلیارد تومان بیشتر فروختند.

فروش سینمای ایران ۲۳ ۲۹ اسفند ۹۶

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.