کد مطلب: ۲۴۵۸۸۸

آمار فروش سینما

پرفروش‌ترین‌های سینما در نیمه دوم بهار

پرفروش‌ترین‌های سینما در نیمه دوم بهار

فیلم‌های نیمه دوم بهار از ۱۲ اردیبهشت نمایش خود را در سینماها شروع کردند. در هفته هفتم سینمای ایران در سال ۱۳۹۷، «تگزاس» برای سومین هفته پرفروش‌ترین فیلم باقی ماند.

فیلم‌های نیمه دوم بهار از ۱۲ اردیبهشت نمایش خود را در سینماها شروع کردند. در هفته هفتم سینمای ایران در سال ۱۳۹۷، «تگزاس» برای سومین هفته پرفروش‌ترین فیلم باقی ماند.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، فیلم کمدی «تگزاس» که سام درخشانی، پژمان جمشیدی و حمید فرخ‌نژاد نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند، سومین هفته نمایشش را با ۸۰ میلیون تومان افزایش فروش هفتگی پشت سر گذاشت. این فیلم در هفته گذشته ۱.۴ میلیارد تومان فروخت تا مجموع فروشش به ۴.۳ میلیارد تومان برسد.

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» که ۵ سال از ساخت آن می‌گذرد و اکران آن در سال‌های گذشته با برخی اعتراض روبرو بود، سرانجام وارد چرخه اکران شد. «عصبانی نیستم» در ژانر اجتماعی ساخته شده و با وجود اینکه فقط در ۶۲ سالن به روی پرده رفته، ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم به زندگی نوید و ستاره در خرداد ۱۳۹۲ می‌پردازد که تحت تاثیر اتفاقات خرداد ۱۳۸۸ قرار دارد. رضا درمیشیان «عصبانی نیستم» را کارگردانی کرده و باران کوثری، نوید محمدزاده و رضا بهبودی بازیگران اصلی آن هستند.

«چهارراه استانبول» مصطفی کیایی نیز در هفته گذشته در ۶۳ سالن به نمایش درآمد و ۴۸۴ میلیون تومان فروش داشت. این فیلم روایتی متفاوت از آتش‌سوزی پلاسکو را نشان می‌دهد. بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور و ماهور الوند از بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

کمدی «خجالت نکش» با بازی احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی و الناز حبیبی از ۱۲ اردیبهشت به روی پرده سینماها رفت. کارگردان این کمدی تحسین‌شده در جشنواره فجر، رضا مقصودی، نویسنده فیلم «لیلی با من است» است. «خجالت نکش» در ۴۷ سالن ۳۳۳ میلیون تومان فروخت و نهمین فیلم پرفروش هفته شد.

دهمین فیلم پرفروش هفته گذشته، «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی است. حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار و سیامک انصاری از بازیگران این فیلم هستند که با نمایش در ۲۲ سالن ۱۲۹ میلیون تومان فروش داشت. این فیلم داستان یک کارگردان سینما به اسم حسن را روایت می‌کند که مدتی است فیلم نساخته است. در همین زمان قاتلی در شهر پیدا شده است که کارگردان‌ها را می‌کشد، اما حسن را نادیده گرفته است.

فیلم‌های «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی دیگر فیلم‌های تازه به نمایش درآمده در هفته هفتم سینمای ایران هستند که هر کدام ۳۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.

هفته گذشته فیلم «به وقت شام» برنامه‌ای تبلیغاتی در پردیس سینمایی کورش برگزار کرد که در آن گروهی با لباس داعشی و اسب و اسلحه وارد مجتمع کورش شدند. این رویداد با اعتراض‌های شدیدی روبرو شد و «ابراهیم حاتمی‌کیا» بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد. در پی این اتفاق فروش فیلم «به وقت شام» ۳۸۰ میلیون تومان کاهش یافت و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

۱۰ فیلم پرفروش هفته هفتم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به هفته شش فروش بیشتری داشتند و در ۱۰۰۷ سالن در مجموع ۶.۴ میلیارد تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۱۲ ۱۸ اردیبهشت ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.