کد مطلب: ۲۵۳۵۲۲

آمار فروش سینما

آغاز اکران سینماها در ماه رمضان با صدرنشینی تگزاس

آغاز اکران سینماها در ماه رمضان با صدرنشینی تگزاس

فیلم کمدی «تگزاس» با فروش هفتگی یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان تنها فیلم میلیاردی هفته بود و برای چهارمین هفته متوالی در صدر جدول فروش قرار گرفت.

فیلم کمدی «تگزاس» با فروش هفتگی یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان تنها فیلم میلیاردی هفته بود و برای چهارمین هفته متوالی در صدر جدول فروش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، «عصبانی نیستم» فیلم توقیف‌شده رضا درمیشیان با فروش هفتگی ۴۸۳ میلیون تومان با یک پله صعود، خود را به رتبه دوم جدول رساند تا پس از سه هفته اکران مجموع فروشش را به مرز دو میلیارد تومان برساند.

اما بیشترین صعود در جدول فروش این هفته متعلق به «خجالت نکش» بود. «خجالت نکش» که یک کمدی خانوادگی است این هفته توانست با فروش ۴۶۲ میلیون تومان در جدول فروش هفتگی پنج پله صعود کرده و در رتبه سوم جدول قرار گیرد. افزایش تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده را می‌توان یکی از دلایل عمده افزایش فروش آن دانست. در هفته گذشته شاهد آن بودیم که ۲۲ سالن به تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده «خجالت نکش» افزوده شد.

«چهارراه استانبول» که به حوادث ساختمان پلاسکو می‌پردازد با فروش هفتگی ۴۵۶ میلیون تومان و با دو پله صعود در رتبه چهارم جدول قرار گرفت تا در کنار «خجالت نکش» و «خوک» در میان ده فیلم ابتدای جدول، سه فیلمی باشند که نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشته‌اند. از آنجا که یکی از دلایل افزایش فروش رضایت مخاطبانی است که فیلم را تماشا کرده و به دیگران توصیه می‌کنند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت «خجالت نکش» و «چهارراه استانبول» توانسته‌اند رضایت نسبی مخاطبانشان را به دست آورند.

«مصادره» با فروش ۳۸۲ میلیون تومانی در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت و با مجموع فروش ۱۵ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان تا به اینجا پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۷ لقب گرفته است.

«فیلشاه» نیز که عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را یدک می‌کشد با فروش هفتگی ۳۴۱ میلیون تومان، در رتبه ششم جدول قرار گرفت و پس از ده هفته اکران مجموع فروشش را به ۶ میلیارد و ۹۸۴ میلیون رساند رکوردی که تکرارش برای انیمیشن‌های دیگری که در آینده به نمایش درخواهند آمد، مشکل به نظر می‌رسد. این در حالی است که فیلشاه در میان فیلم‌های در حال اکران از نظر تعداد سالن، با ۱۴۸ سالن رتبه دوم را دارد.

نکته قابل توجه درباره اکران دوم بهار این است که فیلم‌هایی از جمله «عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول»، «خوک»، «جشن دلتنگی» و «آن سوی ابرها» تعداد سالن‌هایشان از فیلم‌هایی مانند «لاتاری» و «فیلشاه» که ده هفته از اکرانشان می‌گذرد، بیشتر است.

۱۰ فیلم پرفروش هفته نهم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۹۰۰ میلیون تومان نسبت به هفته هشتم فروش کمتری داشتند و در ۸۲۷ سالن در مجموع ۴.۱ میلیارد تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۱۶ اردیبهشت ۱ خرداد ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.