کد مطلب: ۲۵۶۹۳۶

آمار فروش سینما

کاهش فروش فیلم‌ها در سینماها در ماه رمضان

کاهش فروش فیلم‌ها در سینماها در ماه رمضان

فیلم کمدی «تگزاس» با فروش هفتگی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، تنها فیلم میلیاردی هفته بود و برای پنجمین هفته متوالی در صدر جدول فروش قرار گرفت. این در حالی بود که اختلاف فروش هفتگی «تگزاس» با فیلم دوم جدول ۶۸۳ میلیون تومان بود.

فیلم کمدی «تگزاس» با فروش هفتگی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، تنها فیلم میلیاردی هفته بود و برای پنجمین هفته متوالی در صدر جدول فروش قرار گرفت. این در حالی بود که اختلاف فروش هفتگی «تگزاس» با فیلم دوم جدول ۶۸۳ میلیون تومان بود. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۳۸ سالن، بیشترین تعداد سالن در میان فیلم‌های در حال اکران را دارد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، فیلم کمدی خانوادگی «خجالت نکش» توانست طی چند هفته اخیر با جذب مخاطب و رسیدن به فروش هفتگی ۵۰۷ میلیون تومان، به رتبه دوم جدول فروش هفتگی برسد.

فیلم «چهارراه استانبول» با حفظ فروش هفته گذشته خود و در پی کاهش فروش «عصبانی نیستم» توانست با فروش ۴۲۱ میلیون تومان با یک پله صعود در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته و پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی هفته لقب گیرد.

فیلم اجتماعی «عصبانی نیستم» که با فروش ۸۰۰ میلیونی در هفته نخست اکرانش یکی از امیدهای کسب رکورد فروش در بین فیلم‌های غیر کمدی بود، در دو هفته اخیر با افت فروش روبرو شده و این هفته با ۳۴۱ میلیون تومان فروش و دو پله نزول، در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

«مصادره» نیز با فروش هفتگی ۲۸۶ میلیون در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. «مصادره» با مجموع فروش ۱۵ میلیارد و ۳۷۷ میلیون، تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۷ است. پس از «مصادره»، «لاتاری» با مجموع فروش ۱۴ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان دومین فیلم پرفروش سال است.

فیلم «ناخواسته» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اولین هفته اکران خود را ناامیدکننده پشت سر گذاشت و با فروش ۲۱ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان در جایگاه سیزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. «ناخواسته» تاکنون کمترین فروش هفته نخست اکران را در میان فیلم‌های اکران‌شده در سال ۹۷ داشته است.

فیلم‌های اکران دوم بهار از جمله «عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول»، «خوک»، «جشن دلتنگی» و «آن سوی ابرها» همچنان تعداد سالن‌های نمایششان از فیلم‌هایی مانند «لاتاری» و «فیلشاه» که یازده هفته از اکرانشان می‌گذرد، کمتر است.

۱۰ فیلم پرفروش هفته دهم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۴۰۰ میلیون تومان نسبت به هفته نهم فروش کمتری داشتند و در ۷۷۲ سالن در مجموع ۳.۷ میلیارد تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۲ ۸ خرداد ۹۷ 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.