فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۲۲۴۴

افزایش ۳ برابری آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران

افزایش ۳ برابری آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در پایتخت سه برابر شده است. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، نیز گفته که آمار بستری‌های کرونا در این شهر، از مرز شش هزار بیمار گذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه تعداد بستری در استان تهران از مرز شش هزار بیمار گذشت، گفت: در حال حاضر ما حدود ۸۹ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال‌مان در استان تهران واکسینه شده‌اند و از فردا هم واکسیناسیون نوبت دوم ارائه دهندگان خدمات سلامت آغاز می شود.

وی درباره آخرین وضعیت کرونا در تهران، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تهران ۶۲۴۶ بیمار است که قریب به ۲۱۴۳ بیمارمان اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حدود ۱۱۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بستری کرده‌ایم. تعداد ترخیصی‌هایمان هم ۹۰۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است ( ایسنا ).

آمار روزانه قربانیان کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر رسید

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه صحن امروز شورای شهر گفت: متاسفانه به پیک پنجم کرونا رسیدیم که در حال رشد در تهران است و آمار قربانیان در تهران کم کم به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می‌شود که نشان از عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های دلسوزانه مبنی بر کنترل دورهمی‌ها و فعالیت‌های دورهمی دارد که منجر به فاجعه خیز پنجم شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: لازم است در کنار پروژه داخلی نسبت به تامین واکسن از کشورهای خارجی هم اقدام شود؛ چرا که برخی کشورهای همسایه به مرز ۵۰ درصد واکسیناسیون رسیده‌اند و ما هنوز کمتر از پنج درصد دنبال می کنیم و این می‌تواند خسارت‌های روانی و اقتصادی و انسانی ایجاد کند که به مراتب فراتر از هزینه‌های تامین واکسن از خارج کشور است ( فارس ).

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در پایتخت ۳ برابر شد

ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران ۳ برابر شده است، گفت: از یکم اسفند ۹۸ تا روز جمعه ۱۸ تیر در تهران ۳۳ هزار و ۲۴۰ نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: متأسفانه در هفته گذشته از ابتدا تا انتهای هفته ناگهان آمار مرگ و میر تهرانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا سه برابر شده است و حدود شش هزار بیمار بستری در بیمارستان‌ها داریم. البته طبیعتاً بیماری دو هفته دیگر هم خودش را نشان می‌دهد و آمار مرگ و میر بالاتر می‌رود.

خداکرمی افزود: در روز جمعه هفته گذشته ۹۵ نفر فوتی و در روز پنج‌شنبه ۷۲ فوتی داشتیم. ظرف یک هفته آمار متوفیان چند برابر شد. ضمن اینکه این آمار برای مرگ‌هایی است که در جواز دفن آنها تشخیص کرونا بوده است. برخی مواقع هم تشخیص قطعی نبوده و به نظر می‌رسد مجدداً آمار مرگ و میر در تهران سه رقمی شود.

۳۳ هزار و ۲۴۰ نفر به دلیل کرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند

وی بیان کرد: از ۱ اسفند ۹۸ تا روز جمعه ۱۸ تیرماه در تهران ۳۳ هزار و ۲۴۰ نفر به دلیل کرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر مرد و ۱۳ هزار و ۲۶۸ نفر زن بوده‌اند. اگر یک تحلیل کنیم می‌بینیم که ۳۲ هزار خانواده بی‌سرپرست شده یا بخشی از امورات آنها دچار اختلال شده است و از همه مهمتر بار روحی و روانی این بیماری و مرگ ناشی از آن برای خانواده‌ها سخت و بسیار بحرانی بوده است. البته این شرایط هم اثرش در کوتاه‌مدت و هم درازمدت است ( فارس ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.