فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۶۸۱

اسامی بهترین برنج‌های مازندران برای خرید

اسامی بهترین برنج‌های مازندران برای خرید

غذاهای ایرانی در سرتا سر جهان به لذیذ بودن شهرت دارند؛ که در این بین برنج مازندران یکی از معروف ‌ترین آن‌ ها به حساب می‌آید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین برنج ‌های مازندران برای خرید آشنا کنیم.

غذاهای ایرانی در سرتا سر جهان به لذیذ بودن شهرت دارند؛ که در این بین برنج مازندران یکی از معروف ‌ترین آن‌ ها به حساب می‌آید. برنج ایرانی به دلیل عطر و طعم بی نظیر خود در دنیا به عنوان بهترین برنج شناخته می‌شود. امروزه در 18 استان کشور ایران کاشت و تولید برنج انجام می‌ شود که در این بین برنج شمال بهترین کیفیت را دارا است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین برنج ‌های مازندران برای خرید آشنا کنیم.

بهترین برنج ‌های مازندران

برنج ایرانی در بین جمعیت ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است و بخش اعظمی از غلات مصرفی روزانه را به خود اختصاص می ‌دهد. برای تامین نیاز داخلی و هم‌ چنین نیاز ‌های صادراتی، امروزه در 18 استان از کشور برنج کاشت می ‌شود. عوامل مختلفی بر روی کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار است که شرایط آب و هوایی یکی از مهم ‌ترین آن ‌ها است.

در استان ‌های شمالی کشور به دلیل داشتن خاکی حاصل خیز و آب و هوای مطلوب، محصول برنج با کیفیت بالا تولید می ‌شود. برند های مختلفی در بازار برنج‌ های مازندارن وجود دارد و این انتخاب را حین خرید دشوار می‌کند.

برای این‌که بتوانید محصولی با کیفیت از بین اسامی مختلف موجود در بازار پیدا کنید؛ باید با ویژگی هر یک آشنا شوید. در ادامه اسامی بهترین برنج مازندران برای خرید ذکر شده ‌است:

  1. برنج کشت دوم

برنج کشت دوم یکی از مرغوب ترین برنج های مازندران است که به دلیل عطر و طعم بی نظیر خود از سایر انواع موجود در بازار متمایز می شود. خصوصیات مثبت این برنج ایرانی تنها محدود به این مورد نمی شود. این محصول حتی از نظر میزان قد کشیدن نیز به خوبی عمل می کند و نزدیک به دو برابر قد خام خود می شود.

دانه خام این برنج 7 تا 8 میلی متر طول دارد در صورتی که تا 15 تا 18 میلی متر قد می کشد. نام این برنج مازندران از زمان کشت آن گرفته شده است؛ و در نوبت دوم سال کاشته می شود. مراحل کاشت و برداشت این نوع برنج بعد از کاشت اول رخ می دهد و اغلب برداشت در فصل پاییز و آبان انجام می شود. مراحل کاشت این برنج تفاوتی با کاشت اول ندارد و تنها در مراحل رشد مقدار آب مصرفی آن بالاتر است.

شرایط آب و هوایی تعیین کننده اصلی کاشت و برداشت این برنج است. در صورتی که سرمای زودرس پاییز رخ دهد نمی توان کاشت این برنج ایرانی را به خوبی انجام داد. برای دستیابی به برنج کشت دوم بایستی آب و هوای گرم و مرطوب تا میانه های فصل پاییز ادامه داشته باشد.

101-2

   2.برنج راتون (وحشی)

برنج راتون یا چین دوم نوع خاصی از برنج مازندران است که به دلیل داشتن طعم خوش خود شهرت دارد. این برنج به شیوه خاصی رویش و برداشت می‌شود و همانند برنج کشت دوم در فصل پاییز برداشت میشود. بعد از برداشت برنج‌ های کاشت اول، جوانه زدن و رشد دوباره ساقه‌ های برنج سبب به وجود آمدن این محصول می‌گردد.

این نوع خاص از رشد و نمو، سالانه سبب تولید تنها مقدار کمی از این نوع برنج مازندران می‌شود. زمان دادن برای رشد ساقه ‌های جدید و هم ‌چنین آبیاری مناسب نقش اصلی را در تولید برنج راتون ایفا می‌کنند.

در چنین شرایطی برای دست ‌یابی به برنج راتون تنها باید از برنج‌ هایی با طبع گرم و زودرس استفاده کرد. در صورتی که از برنج ‌های دیر رس مثل فجر و شیرودی استفاده شود؛ محصول مطلوبی تولید نمی شود. به دلیل شرایط خاص کاشت و نگهداری اغلب به مقدار کم در بازار از آن ‌ها یافت می ‌شود. بخش اعظمی از محصول ایجاد شده توسط خود کشاورزان مصرف می‌ شود.

  1. برنج طارم

برنج طارم یکی از مرغوب ترین برنج های کشور است. این محصول به دلیل عطر و طعم بی نظیر خود شهرت دارد. بعد از پخت نیز این برنج نرم می شود و همین موضوع به محبوبیت آن در نزد افراد افزوده است. همچنین برنج طارم در مجالس و رستوران ها نیز کاربرد دارد. این ویژگی ها باعث شده که برنج طارم به عنوان محصولی سهل الهضم به حساب آید و از بروز نفخ و سنگینی بعد از وعده غذایی در فرد جلوگیری کند.

برنج ایرانی طارم از دانه ‌های بلند و کشیده سفید رنگ متمایل به کرمی رنگ تشکیل شده ‌است. این برنج اولین بار در شهرستان طارم زنجان کاشت شده ‌است. امروزه شهرستان فریدون کنار و بابلسر استان مازندارن یکی از مراکز اصلی کاشت و برداشت این محصول به حساب می‌آید.

  1. برنج هاشمی

برنج هاشمی یکی از مرغوب ‌ترین محصولات موجود در بازار است که نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز طرفداران زیادی دارد. این محصول به طور اتفاقی توسط کشاورزی در گیلان به اسم هاشمی، شناخته ‌شد. تفاوت ظاهری بین خوشه‌ های این برنج با سایر انواع محصولات موجب شد آقای هاشمی متوجه این موضوع شود. عطر و بوی این برنج شهرتی جهانی دارد و علاوه بر این بعد از پخت به خوبی قد می‌کشد و ری می‌کند.

برنج هاشمی مازندران به نرم بودن بعد از پخت شهرت دارد که این نرم بودن را تا مدت ها بعد از پخت نیز حفظ می کند. با توجه به تفاوت های ساختاری خوشه های این گیاه، کرم ساقه خوار که آفت مزارع برنج است، آن را انتخاب نمی کند. ساقه های باریک و بلند این محصول امکان رشد را از این آفت سلب می کند. بنابراین برای نگهداری از این گیاه به مقدار کمتری از آفت کش ها و سموم نیاز است و در نهایت برنج سالم تری حاصل می شود.

  1. برنج طارم هاشمی

این برنج در واقع ترکیبی از برنج طارم و برنج هاشمی است که ترکیب این دو جز از طریق دانه ‌های هر دو رخ می‌دهد. کشاورز قبل از کشت دانه گونه ‌های مختلف را باهم مخلوط می‌کند. اگر پخت این محصول به درستی پیش رود عطر و بوی آن به خوبی خود را نشان می‌دهد. در کناز عطر و طعم، دانه‌ های کشیده و قلم ریز آن هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در نزد افراد است.

برنج طارم هاشمی ارزش غذایی بالایی دارد و توصیه به مصرف آن در رژیم غذایی می‌شود. وجود مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر به بهبود عملکرد اندام ‌های مختلف بدن کمک می‌ کند. برای اینکه این برنج مازندران تا مدت‌ ها کیفیت بالای خود را حفظ کند توصیه به رعایت نکاتی در حین نگهداری آن می‌شود:

  • نگهداری در جای خشک و خنک
  • دور نگه داشتن از تماس با بو و دیگر محصولات معطر
  • نگهداری در بسته بندی یا ظروف مناسب
  1. برنج بینام

این نوع برنج جزء محصولاتی پر بازده است که از نظر کیفی مقدار محصول زیادی ایجاد می‌کند. همین موضوع سبب شده که قیمت تمام شده آن نیز ارزان باشد. این محصول در دسته برنج ‌های طبع گرم و مقاوم در برابر سرما قرار می‌گیرد به همین سبب در کاشت دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصول حاصل از کشت اول این برنج مازندران از نظر کیفیت کمی پایین‌تر از محصول حاصل از کاشت دوم قرار می‌گیرد. کیفیت بالای برنج حاصل از کاشت دوم به گونه ای است که در بازار حتی با برنج طارم و هاشمی نیز رقابت می‌کند. نرمی و یکنواختی پخت سبب می‌شود که این برنج محوبیت زیادی داشته باشد.

  1. برنج شیرودی

برنج شیرودی جز پرفروش ترین نوع برنج‌ ها در داخل کشور است که پخت خوب در کنار عطر و طعم لذیذ دلیل این محبوبیت به حساب می آید. این برنج در واقع از پیوند زدن دو گونه برنج خزر و طارم دیلمانی حاصل شده است. این پیوند زدن باعث شده برنج شیرودی ویژگی‌ های مثبت هر دو گونه را داشته باشد و جز محصولات پربازده برای کشاورزان به حساب بیاید.

از نظر پخت و طعم نیز برنج مازندران شیرودی کیفیت بالایی دارد به طوری که بعد از پخت نزدیک به دو برابر قد می‌کشد. قیمت مناسب این محصول در برابر کیفیت بالایی که دارد دلیل دیگری برای محبوبیت آن است.

102-1

خرید برنج بهترین برنج ‌های مازندران

انواع مختلفی از برنج مازندران در بازار یافت می شود که در بین از نظر کیفیت باهم تفاوت دارند. توجه به ویژگی های هر یک حین خرید موضوع مهمی است. شما با خرید برنج شمال از فروشگاه برنج کاسپین می ‌توانید به محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب دست یابید. این مجموعه با سابقه بیش از 6 ساله در حوزه ارائه و فروش برنج ‌های مازندران با کیفیت مشغول فعالیت است. هدف این مجموعه عرضه محصولاتی با کیفیت و با قیمت واقعی به وسیله حذف دلال و واسطه ‌ها است. شما به صورتی حضوری یا آنلاین می‌توانید انواع مختلف برنج ‌ها را از فروشگاه کاسپین با ضمانت 7 روزه خریداری کنید.

سخن پایانی

برای این‌که بتوانید لذت غذا های ایرانی را تجربه کنید یکی از مهم ‌ترین آن ‌ها برنج مازندارن است. این ماده غذایی خوشمزه نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان نیز شهرت دارد. امروزه انواع مختلفی از برنج ایرانی در بازار یافت می‌شود ولی در این بین کیفیت پخت و طعم حرف اول را می ‌زند.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.