فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۴۲۸

محاسبه آنلاین وزن میلگرد آجدار ۱۴، ۱۶، ۱۸

محاسبه آنلاین وزن میلگرد آجدار 14، 16، 18

محاسبه وزن میلگرد به صورت آنلاین موجب می‌شود این افراد با وارد کردن ابعاد میلگرد مورد نظر خود، وزن تقریبی آن را به سادگی و سرعت محاسبه کرده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای پروژه‌های خود انجام دهند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت، امکان محاسبه آنلاین وزن میلگرد به عنوان یک ابزار مفید و کاربردی برای صاحبان کارگاه‌ها، مهندسان، خریداران و کارفرمایان فراهم شده است. محاسبه وزن میلگرد به صورت آنلاین موجب می‌شود این افراد با وارد کردن ابعاد میلگرد مورد نظر خود، وزن تقریبی آن را به سادگی و سرعت محاسبه کرده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای پروژه‌های خود انجام دهند.

در این مقاله به بررسی اهمیت و کاربرد محاسبه وزن میلگرد در صنعت ساخت و ساز و نیز ارائه روش‌های محاسبه وزن این محصول با استفاده از ابزارها، فرمول و ماشین‌حساب‌های موجود پرداخته خواهد شد. همچنین، مزایا و محدودیت‌های این روش‌های محاسباتی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا افراد مختلف به تصمیمات درست‌تری دست یابند.

جدول محاسبه وزن میلگرد آجدار

با توجه به اهمیت بالای میلگرد در صنایع مختلف، محاسبه وزن میلگرد آجدار امری ضروری است. برای فرآیندهای ساختمانی و صنعتی، داشتن اطلاعات دقیق درباره وزن میلگرد می‌تواند به طراحی دقیق‌تر، برنامه‌ریزی مناسب‌تر و انتخاب بهینه‌تر مواد در پروژه‌های مختلف کمک کند. استفاده از جدول وزن میلگرد یکی از روش‌های آسان و دقیق برای اطلاع از وزن این محصول در ابعاد مختلف است.

وزن میلگرد بر اساس سایز و ابعاد مختلفی که دارد متغیر است. سایز میلگرد عموماً با اندازه قطر و طول آن مشخص می‌شود و در یک طول ثابت، وزن‌های مختلفی براساس قطر میلگرد محاسبه می‌شود. بنابراین در قدم نخست برای اطلاع از وزن میلگرد لازم است از ابعاد دقیق آن اطلاع یابید. جدول محاسبه وزن میلگرد در سایزهای مختلف این محصول در ادامه آورده شده است.

این جدول یک نمونه از وزن میلگرد آجدار بر اساس اندازه‌های مختلف آن است. همانطور که در جدول وزنی میلگرد مشاهده می‌شود، با افزایش قطر میلگرد، وزن بر واحد طول آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین، تغییر در طول میلگرد نیز می‌تواند وزن نهایی آن را تحت تأثیر قرار دهد. اطلاعات مشابه به جدول فوق برای سایزها و ابعاد دیگری از میلگرد آجدار و حتی برای نوع‌های مختلف فولاد قابل دسترسی است. این نوع جداول به مهندسان، سازندگان و تولیدکنندگان فلزات کمک می‌کند تا با دقت بیشتر وزن میلگردهای موردنیاز برای پروژه‌ها و فرآیندهای مختلف را محاسبه کنند و از آنها بهره ببرند.

2

وزن هر شاخه میلگرد 14 16 18

میلگرد در سایزهای 14، 16 و 18 نسبت به سایر ابعاد کاربرد بیشتری داشته و از فروش بالاتری نیز برخوردار است. وزن هر شاخه میلگرد در سایزهای مختلف براساس استاندارد جدول اشتال در لیست فوق آورده شده است. براین اساس وزن میلگرد 14 به میزان 14.5 کیلوگرم برای هر شاخه از این محصول خواهد بود. همچنین وزن میلگرد 16 و 18 نیز براساس جدول وزنی میلگرد به ترتیب 18.9 و 24 کیلوگرم است.

بنابراین برای محاسبه وزن شاخه میلگرد در ابعاد مختلف می‌توانید به جداول وزنی مرتبط مراجعه کنید. ولی لازم است بدانید که این جداول براساس استاندارد اشتال بوده و تمامی کارخانجات از این استاندارد تبعیت نمی‌کنند. بنابراین ممکن است وزن میلگرد 14 در برندهای مختلف متفاوت باشد. برای محاسبه دقیق وزن میلگرد در ابعاد مختلف می‌توانید از فرمول محاسبه وزن نیز استفاده کنید. همچنین مراجعه به جداول وزنی موجود در سایت هر کارخانه نیز می‌تواند به شما کمک کند.

سایز

گرید

وزن شاخه (Kg)

8

A3

10

A3

12

A3

10.6

14

A3

14.5

16

A3

19

18

A3

24

20

A3

30

22

A3

36

25

A3

46.2

28

A3

58

32

A3

75.7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

فرمول محاسبه وزن هر کیلو میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد بر اساس ابعاد آن، یکی از روش‌های اصلی و دقیق برای محاسبه وزن میلگرد بوده که در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی به طور گسترده استفاده می‌شود. مفهوم اصلی این فرمول بر اساس قطر و طول میلگرد بوده که با استفاده از آن، وزن میلگرد به راحتی و با دقت بالا قابل محاسبه است. در زیر فرمول محاسبه وزن مخصوص میلگرد آورده شده است.

وزن میلگرد = ۱۰۰۰/(شعاع*شعاع* ۳.۱۴* طول*۷.۸)

 

در این فرمول شعاع و طول براساس میلی‌متر وارد شده و عدد 7.8 چگالی فولاد است. با جایگذاری موارد ذکر شده به راحتی می‌توانید وزن میلگرد موردنظر خود را به دست آورید. به طورکلی استفاده از هر یک از این روش‌ها به محاسبه دقیق وزن میلگرد کمک می‌کند. مهمترین نکته این است که برای دقت بیشتر، باید از استانداردها و مشخصات فنی مربوط به نوع فولاد و میلگرد مورداستفاده در پروژه خود استفاده کنید و در صورت امکان با متخصصان یا مهندسین سازه مشورت کنید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.