فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۴۴۳۸

اهمیت استفاده از وکیل ملکی در دعاوی ملکی

اهمیت استفاده از وکیل ملکی در دعاوی ملکی

املاک و مستغلات از جمله مهم‌ترین دارایی‌های افراد به حساب می‌آیند و معاملات مربوط به آنها از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردارند. در این میان، دعاوی ملکی نیز به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین دعاوی در محاکم قضایی شناخته می‌شوند. معاملات ملکی، همواره با ریسک و چالش همراه هستند. در صورت بروز دعاوی ملکی، حضور یک وکیل ملکی می‌تواند نقش بسزایی در احقاق حقوق و جلوگیری از ضرر و زیان داشته باشد.

املاک و مستغلات از جمله مهم‌ترین دارایی‌های افراد به حساب می‌آیند و معاملات مربوط به آنها از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردارند. در این میان، دعاوی ملکی نیز به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین دعاوی در محاکم قضایی شناخته می‌شوند. معاملات ملکی، همواره با ریسک و چالش همراه هستند. در صورت بروز دعاوی ملکی، حضور یک وکیل ملکی می‌تواند نقش بسزایی در احقاق حقوق و جلوگیری از ضرر و زیان داشته باشد.

چرا باید با وکیل ملکی مشورت کنیم؟

در خصوص اهمیت استفاده از وکیل ملکی در دعاوی ملکی می توان چنین گفت که معاملات ملکی از جمله مهم‌ترین و پیچیده‌ترین معاملاتی هستند که افراد در طول زندگی خود انجام می‌دهند. این معاملات به دلیل پیچیدگی‌های قوانین و مقررات ملکی و ضرر و زیان های سنگین، همواره با ریسک و چالش همراه هستند.

پیشگیری بهتر از درمان؛ اغلب افراد در ۲ حالت تصمیم به مشاوره با یک وکیل ملکی می گیرند. حالت اول پیش از انجام هرگونه معامله ملکی است، که تصمیم عاقلانه ای می باشد و شما را از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران نجات می دهد. و حالت دوم زمانی است که به دام این کلاهبرداران ملکی افتاده اید. در هر دوحالت حضور وکیل ملکی می تواند نتیجه را برای شما تغییر دهد.

 

برای درک بهتر اهمیت استفاده از وکیل ملکی در دعاوی ملکی، در اینجا به ۷ دلیل برای مشورت با وکیل ملکی اشاره خواهیم کرد:

۱ـ آگاهی از قوانین و مقررات:

قوانین و مقررات مربوط به دعاوی ملکی پیچیده و دائماً در حال تغییر هستند. وکیل ملکی با تسلط بر قوانین و مقررات، می‌تواند به شما در تفسیر صحیح قوانین و اعمال آنها در مورد خاص شما کمک کند.

۲ـ تجربه و تخصص:

وکیل ملکی با تجربه و تخصص خود در دعاوی ملکی، می‌تواند بهترین راهکار را برای حل مشکلات حقوقی شما ارائه دهد. یک وکیل متخصص در زمینه دعاوی ملکی تمامی جوانب را بررسی کرده و بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

۳ـ صرفه جویی در وقت و هزینه:

وکیل ملکی با انجام امور حقوقی و پیگیری مراحل قانونی، می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند. در واقع دیگر نیازی به حضور شما در تمامی مراحل نیست و وکیل شما بیشتر کارها را انجام می دهد و شما تنها در مواقعی که واقعا نیاز به حضور شما وجود دارد حاضر خواهید شد.

۴ـ حفظ حقوق و منافع:

وکیل ملکی با تعهد و امانت‌داری، از حقوق و منافع شما در دعاوی ملکی دفاع می‌کند. توجه داشته باشید که وکیل شما در هر شرایطی باید تمام اطلاعات و وضعیت موجود را صادقانه با شما در میان بگذارد. لذا لازم است پیش ار انتخاب وکیل، سابقه او را بررسی کنید.

۵ـ کاهش استرس و اضطراب:

دعاوی ملکی می‌توانند استرس و اضطراب زیادی را برای افراد ایجاد کنند. وکیل ملکی با حضور در مراجع قضایی و اداری، می‌تواند از شما در برابر استرس و اضطراب دعاوی ملکی محافظت کند.

۶ـ افزایش شانس موفقیت:

با توجه به پیچیدگی‌های دعاوی ملکی، حضور وکیل متخصص می‌تواند احتمال موفقیت شما در پرونده را به طور قابل توجهی افزایش دهد. بدون حضور وکیل شانس شما برای احقاق حق خود در کمترین حالت می باشد. برای دریافت مشاوره وکیل تلفنی رایگان 24 ساعته در اسرع وقت با وکلای موسسه حقوقی دادخواهان مجد مشورت کنید.

۷ـ جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو:

متأسفانه افراد سودجویی هستند که از ناآگاهی افراد در امور حقوقی ملکی سوء استفاده می‌کنند. وکیل ملکی با هوشیاری و تجربه خود، می‌تواند از شما در برابر سوء استفاده افراد سودجو محافظت کند. به عنوان مثال در سال های اخیر تعداد زیادی از هموطنان در دام کلاهبرداران ملکی هنگام خرید ملک قولنامه افتاده‌اند. مشکلاتی از این قبیل صرفا با یک مشورت از وکیل ملکی قابل پیشگیری است.

66

ویژگی های وکیل متخصص ملکی:

در وهله اول برای انتخاب وکیل ملکی باید تخصص حرفه ای وکیل را مد نظر قرار دهید. وکیل مورد نظر باید متخصص در امور ملکی (کیفری، ثبتی و یا حقوقی) باشد. همچنین باید تسلط کامل بر قوانین و مقررات، عرف و رویه رایج در دادگاه‌ها و آرای وحدت رویه مربوطه باشد تا بتواند به بهترین نحو از موکل خود دفاع نماید.

در گام دوم برای انتخاب وکیل ملکی باید به سابقه و رزومه وکیل دقت کنید. حتما بررسی نمایید که وکیل مورد نظر در چه تعداد پرونده عملکرد موفق داشته است. بررسی سابقه وکالت وکیل در پرونده های ملکی مشابه می تواند در انتخاب وکیل به شما کمک کند.

وکیل ملکی در چه موضوعاتی می تواند به ما کمک کند؟

برخی از مواردی که وکیل ملکی می تواند به کمک شما بیاید عبارتند از:

۱ـ مشاوره حقوقی:

ارائه مشاوره تخصصی در خصوص مسائل حقوقی مربوط به املاک و مستغلات، بررسی اسناد و مدارک و ارائه نظرات حقوقی دقیق و همچنین  راهنمایی در خصوص معاملات ملکی مانند خرید و فروش، اجاره، رهن، صلح و ...در حیطه وظایف وکیل ملکی می باشد.

۲ـ تنظیم قراردادهای ملکی:

از دیگر وظایف وکیل ملکی، تنظیم انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات مانند بیع، اجاره، رهن، صلح و ... با در نظر گرفتن شرایط و منافع موکل. همچنین بررسی و تطبیق قراردادها با قوانین و مقررات جاری و ارائه توضیحات کامل در خصوص مفاد قراردادها.

۳ـ دفاع در دعاوی ملکی:

  • قبول وکالت در دعاوی مختلف ملکی اعم از دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی در مراجع قضایی و اداری
  • ارائه دفاعیات قوی و مستند در مراجع قضایی
  • پیگیری مراحل قانونی دعاوی ملکی

۴ـ جمع‌آوری مدارک و شواهد:

جمع‌آوری و ارائه مدارک و شواهد لازم برای اثبات ادعای موکل در مراجع قضایی. استعلام از مراجع ذیصلاح و تهیه و تنظیم لوایح و دفاعیات.

۵ـ پیگیری مراحل قانونی:

انجام اقدامات لازم جهت پیگیری مراحل قانونی دعاوی ملکی در مراجع قضایی و اداری. حضور در جلسات دادرسی و پیگیری ابلاغیه‌ها و اخطاریه‌ها از جلمه وظایف وکیل متخصص در امور ملکی می باشد.

۶ـ داوری و حل و فصل اختلافات:

داوری در دعاوی ملکی با توافق طرفین و ارائه راه حل های مناسب برای حل و فصل اختلافات جهت  صلح و سازش بین طرفین از مهمترین وظایف وکیل ملکی در دعاوی ملکی می باشد.

انواع دعاوی ملکی:

اکنون که با اهمیت استفاده از وکیل ملکی در دعاوی ملکی آشنا شدیم، بد نیست که با دعاوی ملکی و انواع آن آشنا شویم. اگر موضوع دعوی شما نیز در لیست دعاوی زیر می باشد یعنی زمانی آن رسیده تا با وکیل ملکی مشورتی داشته باشید. دعاوی ملکی به طور کلی به سه دسته حقوقی، کیفری و ثبتی تقسیم می‌شوند:

۱ـ دعاوی ملکی حقوقی:

این دسته از دعاوی به اختلافات مربوط به حقوق و تعهدات طرفین در معاملات ملکی مانند خرید و فروش، اجاره، رهن، صلح و ... می‌پردازند.

برخی از دعاوی ملکی حقوقی رایج:

  • دعوای الزام به تنظیم سند رسمی
  • دعوای خلع ید
  • دعوای تخلیه ید
  • دعوای مطالبه اجاره بهاء
  • دعوای فسخ معامله

۲ـ دعاوی ملکی کیفری:

این دسته از دعاوی به جرایمی مانند کلاهبرداری ملکی، جعل اسناد، تصرف عدوانی و ... می‌پردازند.

برخی از دعاوی ملکی کیفری رایج:

  • دعوای کلاهبرداری ملکی
  • دعوای جعل اسناد
  • دعوای تصرف عدوانی
  • دعوای خیانت در امانت

۳ـ دعاوی ملکی ثبتی:

این دسته از دعاوی به اختلافات مربوط به امور ثبتی مانند ثبت ملک، تفکیک و افراز، تحدید حدود و ... می‌پردازند.

برخی از دعاوی ملکی ثبتی رایج:

  • دعوای ابطال سند مالکیت
  • دعوای اعتراض به آرای کمیسیون ماده 100
  • دعوای ثبت ملک
  • دعوای تفکیک و افراز

همانطور که مشاهده می کنید گستردگی موضوعات و مراجع ذی صلاح رسیدگی به دعاوی ملکی بسیار گسترده می باشند. لذا نیاز است پیش از انجام هرگونه معامله ملکی با یک وکیل ملکی مشورت کنید. موسسات حقوقی بسیاری در زمینه دعاوی ملکی به صورت تخصصی فعالیت می کنند به عنوان مثال موسسه حقوقی دادخواهان مجد و موسسه حقوقی دادارمنش از جمله موسسات حقوقی هستند که به صورت تخصصی در زمینه دعاوی مکی فعالیت می کنند. برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ملکی می توانید با کارشناسان خبره دعاوی ملکی موسسه حقوقی دادخواهان مجد مشورت نمایید.

68

راه‌های ارتباطی با موسسه حقوقی دادخواهان مجد:

آدرس موسسه حقوقی دادخواهان مجد: تهران، نیاوران، خیابان جماران، پلاک 5، واحد2
ساعات کاری موسسه دادخواهان: شنبه تا چهار شنبه 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
09107898002
02126139409
02126450491
02126139677

جمع بندی

همانطور که گفتیم دعاوی ملکی به دلیل پیچیدگی‌های خاص خود، از جمله چالش‌برانگیزترین دعاوی در دادگاه ها هستند. عدم آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه می‌تواند منجر به ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری برای افراد شود. لذت توصیه داریم حتما از خدمات یک وکیل خبره استفاده کنید. موسسه حقوقی دادخواهان مجد با تیم متخصص در دعاوی ملکی با مشاوره تخصصی در کنار شماست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.