خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۰۸۷۶

قطعه‌سازان ایرانی و خارجی گرد هم آمدند

قطعه‌سازان ایرانی و خارجی گرد هم آمدند

گردهمایی قطعه‌سازان و خودروسازان ایران و اروپا به منظور تبادل اندیشه و فناوری برگزار شد.

این گردهمایی با حضور رئیس انجمن قطعه‌سازان کشورمان، قطعه‌سازانی از فرانسه، اتریش، آلمان، تایوان و کره جنوبی در هتل ارم تهران برپا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این نشست که به منظور آشنایی و تبادل تکنولوژی و اندیشه حاضران و مدعوین برگزار شد، به گفته ی آقای فراهانی، رئیس انجمن قطعه‌سازان کشورمان و اعتقاد برخی تولیدکنندگان قطعه‌ساز وطنی، محرک و کمک‌کننده خوبی برای تبادل فکر و تکنولوژی به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات و قطعات خودرویی تولید داخل خواهد بود، البته اگر در روند این همکاری و همفکری بومی‌سازی 40 تا 80 درصدی که پیشتر مورد توافق طرفین بود هم حاصل شود.

فراهانی رئیس انجمن قطعه‌سازان کشورمان از بی‌کلاه ماندن سر تولیدکنندگان ایرانی از سهم 40 درصدی بهره‌مندی از تکنولوژی و بومی‌سازی آن خبر داد و افزود: با روندی که پیش روی قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی است، در مدت زمان کوتاهی صنعت تولید و صنف تولدکنندگان قطعه در ایران با بیکاری و رکود مواجه می‌شود زیرا صنعت خودروی کشور به جای روی آوردن به تولید و بومی‌سازی نیازمندی‌های داخلی، به سی‌کی‌دی و واردات خودرو تمایل دارد.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور نیز با تایید گفته‌های رئیس انجمن قطعه‌سازان، به مشروط بودن خروج خودروی پراید و پژو 405 از خط تولید اشاره کرد و گفت: خروج این خودروها از خط تولید به شرطی انجام می‌شود که ورود خودروهای پژو 508 و تعدادی دیگر از اتومبیل‌های وعده داده‌شده آغاز و به کشور بیاید. در غیر این صورت به منظور تامین نیاز داخل همچنان شاهد تولید پراید و 405 خواهیم بود. البته برای پراید جایگزینی چون تیبا در نظر گرفته شده است.

منبع: صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.