خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۳۲۱۱

راهکار عضو کمیسیون صنایع مجلس برای مقابله با گرانی خودرو:

مردم خودرو نخرند

مردم خودرو نخرند

محمدرضا منصوری گفت: سزای گران فروشی نخریدن است، به همین جهت راه‌اندازی کمپین عدم خرید خودرو از سوی مردم ضرورت دارد تا قیمت خودرو مناسب و منطقی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از افزایش قابل توجه قیمت خودرو در روزهای اخیر محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون عصنایع و معادن مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: قیمت‌ها در بازار آزاد براساس حجم عرضه و تقاضا تعریف و تعیین می‌شوند. زمانی که عرضه خودرو در بازار کاهش پیدا کند یا تولید خودروسازان پایین آید و یا هر علتی که باعث شود قطعه‌سازان و خودروسازان کشور نتوانند نیاز بازار به خودرو را تامین کنند، بدون شک به دنبال حجم تقاضا در بازار قیمت‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته سوءمدیریت در صنعت خودروسازی ما بیداد کرده است و از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که صنعت خودروسازی کشور به این وضعیت بحرانی دچار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: عدم شفافیت از سوی خودروسازان به ویژه دولت باعث شد که گرانی خودرو رخ دهد. در حال حاضر همای سعادت بر بال خودروسازان نشسته و مشتریان هم پشت درب کارخانه‌های خودروسازی منتظر مانده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در پاسخ به این سوال چرا وضعیت خودروسازی کشور انقدر اسف‌بار شده است، باید به ساختار دولتی صنعت خودروسازی توجه کنیم. در گذشته تولید انبوه خودرو به دست دولت بود و در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی خصولتی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین گرفتن رقابت از خودروسازان و اینکه خودروسازان خارجی نتوانستند وارد کشور شوند باعث شد زمانی که نرخ دلار در بازار هزار تومان بود این خودروسازان تولیدات خود را سه برابر قیمت جهانی بفروشند و خودروسازی را به بزرگ‌ترین بدهکار دنیا تبدیل کنند. امیدواریم ناجی پیدا شود و بدهی‌های کلانی که خودروسازان کشور تاکنون ایجاد کرده‌اند را به نحو احسن مرتفع کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سزای گران‌فروشی نخریدن است، به همین جهت راه‌اندازی کمپین عدم خرید خودرو از سوی مردم ضرورت دارد تا قیمت خودرو مناسب و منطقی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.