کد مطلب: ۳۳۴۸۶۲

واکنش یورو به اعتراضات فرانسه

واکنش یورو به اعتراضات فرانسه

تظاهرات جلیقه‎زردها در پاریس برای پنجمین شنبه متوالی در حالی آغاز شد که ارزش یورو در بازارهای مالی در برابر دلار افت کرد و به کمتر از 1.13 دلار رسید.

تظاهرات جلیقه‎زردها در پاریس برای پنجمین شنبه متوالی در حالی آغاز شد که ارزش یورو در بازارهای مالی در برابر دلار افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی گروه تحقیقاتی HIS Markit، فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی در فرانسه برای اولین بار طی دو سال و نیم گذشته کاهش یافته است.

افت ارزش یورو همچنین بر فعالیت‌های بخش خصوصی در آلمان هم تاثیرگذار بوده؛ به‌گونه‌ای که به پایین‌ترین سطح چهار سال گذشته رسیده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی هر دو اقتصاد بزرگ در منطقه یورو، در سه‌ماهه چهارم سال به‌شدت آهسته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، یورو در برابر دلار با 0.6 درصد کاهش به کمتر از 1.13 دلار رسیده است.

تاثیر تظاهرات جلیقه‌زردها بر اقتصاد فرانسه به‌قدری بوده که دولت ناچار شد، اصلاحات اقتصادی خود را تغییر دهد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در پاسخ به اعتراضات گسترده در فرانسه ، افزایش مالیات بر سوخت برای سال 2019 را لغو کرد و وعده افزایش 100 یورویی (معادل 114 دلار) بر حداقل دستمزد و کاهش مالیات برای بازنشستگان را داده است.

اگرچه دولت از مواضع خود کوتاه آمده، اما هنوز موفق نشده از شدت اعتراضات بکاهد. این در حالی است که اعتراضات جلیقه‌زردها که از طریق شبکه‌های اجتماعی سازماندهی می‌شود، با حمایت مردمی مواجه شده است.

به عقیده تحلیلگران، اگر این روند ادامه یابد، این خطر وجود دارد که کاهش فعالیت‌های تجاری به سایر کشورهای منطقه یورو هم سرایت کند.

رئیس‌ بانک مرکزی اروپا به تازگی در مورد آهسته‌تر شدن رشد اقتصادی در اروپا هشدار داده است. با توجه به اینکه نرخ بهره در اروپا کمتر از صفر است، اعتراضات می‌تواند به رکود موجود شدت ببخشد و به این ترتیب، چشم‌انداز یورو در حال حاضر به هیچ وجه خوب نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.