خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۴۷۱۹

اویل‌پرایس بررسی کرد:

نفت ارزان شد/چشم‌انداز نفت چگونه است؟

نفت ارزان شد/چشم‌انداز نفت چگونه است؟

امروز شنبه، هر بشکه نفت خام برنت با 1.17 درصد کاهش با قیمت 60.28 دلار معامله شد. همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت، با 1.38 درصد کاهش، به 51.20 دلار رسید.

امضای توافق کاهش تولید میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک تا حدی بر مهار ذخایر جهانی و افزایش قیمت تاثیر داشته است. این توافق بار دیگر از سوی امضاکنندگان تمدید شد و قرار است از ابتدای ژانویه به مدت شش ماه اجرا شود. بر اساس گزارشی که به‌تازگی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی امضا شده، اگرچه این توافق تا حد زیادی بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده اما انتظار می‌رود در سال آینده میلادی، با افزایش عرضه تولیدکنندگان غیراوپک، عرضه بیش از تقاضا باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، در حال حاضر قطعیتی در مورد بازار نفت وجود ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا کاهش عرضه از سوی ایران، ونزوئلا و لیبی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

در این گزارش همچنین آمده است که اگرچه این توافق تا حدی موفق شده از سقوط قیمت نفت جلوگیری کند، اما هنوز برای اینکه پیش‌بینی کنیم این توافق قیمت‌ها را افزایش خواهد داد، زود است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده تولید نفت ایالات متحده آمریکا در سال 2019 به 12.1 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این میزان در سال جاری 10.9 میلیون بشکه در روز بوده است.

از سوی دیگر، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تقاضا برای نفت خام در کشورهایی آسیایی رو به کاهش است. بلومبرگ به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده که تقاضا در پالایشگاه‌های آسیا به تازگی به کمترین میزان هشت‌ماهه گذشته رسیده است که این مسئله بر کاهش قیمت نفت تاثیر قابل توجهی دارد.

امروز شنبه، هر بشکه نفت خام برنت با 1.17 درصد کاهش، با قیمت 60.28 دلار معامله شد. همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت، با 1.38 درصد کاهش، به 51.20 دلار رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.