فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۹۰۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز سهمیه بنزین اسفند ماه/ سهمیه‌ها تغییر می‌کند؟

واریز سهمیه بنزین اسفند ماه/ سهمیه‌ها تغییر می‌کند؟

سهمیه بنزین اسفند ماه امشب ۳۰ بهمن ماه طبق روال هر ماه به کارت سوخت دارندگان خودروهای شخصی و موتور سیکلت واریز می‌شود. اما آیا سهمیه بنزین اسفند تغییر کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهمیه بنزین اسفند ماه هیچ تغییری نسبت به ماه‌های گذشته نداشته است. طبق روال ماه‌های گذشته سهمیه بنزین خودروهای سواری ۶۰ لیتر، خودروهای دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر در ماه است.

میزان ذخیره بنزین کارت‌های سوخت هم تغییری نکرده است و افراد می‌توانند سهمیه سوخت را ۹ ماه در کارت خود نگهداری کنند. اما سهمیه افرادی که بیش از ۵۴۰ لیتر بنزین در کارت آنها وجود دارد، سوخت می‌شود.

سهمیه بنزین اسفند ماه بدون هیچگونه تغییری نسبت به ماه‌های گذشته واریز شد. این در حالی است که چندی پیش محمدرضا نوایی لواسانی، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرده بود که از ۱۰ روز آینده طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی اجرا می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین تغییر کرد؟

سرپرست منطقه آزاد کیش این خبر را ۱۸ بهمن ماه اعلام کرده بود و انتظار می‌رفت طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین از ۲۸ بهمن یا حداقل ابتدای اسفند در کیش و قشم آغاز شود. سرپرست منطقه آزاد کیش حتی میزان سهمیه هر کد ملی را هم اعلام کرده و گفته بود سهمیه بنزین هر نفر در طرح جدید بنزین، ۲۰ لیتر است. اما هنوز هیچ خبری درباره اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی اعلام نشده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس هم به تجارت‌نیوز گفته بود که هنوز اتفاق جدیدی درباره تغییر سهمیه‌بندی بنزین در مجلس رخ نداده و آخرین اخبار، همان است که دولت اعلام می‌کند.

البته دوانی گفته بود احتمالا طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین در سطح محدود اجرا شود تا اگر مشکلی داشت برطرف شود. اما نمی‌توان برای اجرای همگانی طرح سهمیه بنزین زمان مشخصی را اعلام کرد.

بیش از دو ماه است که ماجرای تغییر سهمیه بنزین اعلام شده است. طرحی که بر اساس آن قرار است سهمیه بنزین کلیه خودروها حذف شود و سهمیه بنزین به جای خودرو، به کد ملی تعلق بگیرد. در این طرح افرادی که خودرو دارند می‌توانند از این سهمیه برای خرید بنزین استفاده کنند و افرادی که خودرو ندارند می‌توانند از این سهمیه در جای دیگری استفاده کنند.

اما این طرح در حالی رونمایی شد که هیچ جزئیات دقیق و مشخصی از آن اعلام نشده است. برخی می‌گویند با اجرای این طرح، قیمت بنزین تک نرخی می‌شود و به ۳ هزار تومان در هر لیتر می‌رسد. پس از آن دولت مبلغی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان را به عنوان یارانه بنزین به صورت نقدی برای همه افراد واریز می‌کند. افرادی که خودرو ندارند می‌توانند از این یارانه به شکل دیگری استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.