فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۰۹۵

جامعه اسلامی مهندسین برای هر پستی در دولت ۲ تا ۳ نفر را معرفی کرده است

جامعه اسلامی مهندسین برای هر پستی در دولت ۲ تا ۳ نفر را معرفی کرده است

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اعلام نظر پیشنهادی این تشکل سیاسی به شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: ما برای سمت معاونت ریاست جمهوری، سازمان‌های زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و کل هیئت وزیران و برای هر پست بین دو تا سه نفر را معرفی کردیم.

به گزارش تجارت نیوز،

 

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، درباره اعلام نامزدهای پیشنهادی این تشکل سیاسی به فراخوان مسعود پزشکیان از احزاب و تشکل‌های سیاسی برای ترکیب کابینه دولت چهاردهم گفت: پس از پیروزی آقای مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، سکان اداره کشور باید در اختیار تیمی باشد که قرابت بیشتری بر اساس مشی، مرام و منطق با برنامه‌های رئیس جمهور داشته باشند. آقای پزشکیان ابتکار عمل خوبی به خرج داد و به احزاب و جریانات سیاسی مختلف نامه زدند تا افراد مورد نظر خودشان را البته با معیارهایی که اعلام شد، معرفی کنند. به جامعه اسلامی مهندسین هم نامه رسمی زدند و برای اعلام کابینه درخواست داشتند تا اسامی پیشنهادی اعلام شود. این تشکل سیاسی دعوت را اجابت و به آن پاسخ داد و ما هم افرادی که برای مناصب دولت مدنظر داشتیم تحت عنوان وزرا و معاونین رئیس جمهور ارائه کردیم. 

خجسته پور درباره ویژگی‌های مدنظر جامعه اسلامی مهندسین برای معرفی افراد و اینکه چه تعداد افراد را معرفی کردید، گفت: ما برای سمت معاونت ریاست جمهوری، سازمان‌های زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و کل هیئت وزیران و برای هر پست بین دو تا سه نفر را معرفی کردیم.

وی افزود:‌ آنچه که جامعه اسلامی مهندسین برای معرفی افراد به رئیس جمهور منتخب و کارگروه‌ها در نظر داشت، همان ملاک‌هایی است که آقای رئیس جمهور به دنبال آن بودند. یعنی قسمتی از کابینه جوانگرایی شود در عین آنکه آن جوانگرایی صاحب تجربه باشد. یعنی جوانگرایی صفر قطعا مطلوب نیست و شخصیت‌هایی که در سطح معاون وزرا کار کرده باشند و تجربه کافی برای اداره وزارتخانه را داشته باشند می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. افرادی که معرفی شدند سابقه وزارت، سابقه نمایندگی مجلس و یا سابقه ریاست دانشگاه‌های بزرگ کشور را داشتند. برای انتخاب افراد سعی بر این شد که مشی اعتدالی در نظر گرفته شود و گزینه‌هایی را از میان تمام جریانات سیاسی معرفی کردیم که بیشتر مشی اعتدالی داشتند. امیدواریم دولت چهاردهم دولتی باشد که روی مواضع خود به سمت اعتدال حرکت کند. ما گزینه‌هایی معرفی کردیم که با دیدگاه رئیس جمهور منتخب منطبق باشند و تلاش دیگر ما این بود که افرادی که معرفی می‌شوند دیدگاه ملی داشته باشند و از دیدگاه قومی و محلی پرهیز شود.

خجسته پور درباره اسامی و چهره‌های شاخصی که به شورای راهبری انتخاب کابینه دولت چهاردهم معرفی شده است، گفت: هر اسمی که برده شود امکان دارد درباره آن بحث‌هایی صورت بگیرد. حالا شاید بعدها آقای باهنر درباره آن صحبت کنند. آنچه توافق شده این است که نام افراد رسانه‌ای نشود تا دست رئیس جمهور و تیمی که برای انتخاب کابینه کار می‌کنند باز باشد. زیرا اگر اسامی افراد اعلام شود، هم برای افراد خوب نبوده و هم فشاری به رئیس جمهور و تیم منتخب ایشان برای چینش ترکیب کابینه وارد خواهد شد. بنابراین ما از اعلام رسانه‌ای اسامی پیشنهادی پرهیز خواهیم کرد. زیرا رئیس‌جمهور باید برای انتخاب کابینه خود راحت باشد. 

عضو جامعه اسلامی مهندسین در ارزیابی عملکرد شورای راهبری برای چینش کابینه دولت چهاردهم گفت: همانطور که گفته شد آنچه که رئیس جمهور برای چیدمان کابینه خود، در نظر می‌گیرد این است که از نظر تفکری همسو باشند. افرادی که آقای پزشکیان برای مدیریت شورای راهبری انتخاب کردند چنین ویژگی‌هایی در مجموعه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خودشان دارند. خبرهایی که از کارگروه‌ها و کمیته‌ها درباره انتخاب کابینه می‌شنویم اخبار خوبی است و امیدواریم بر اساس صحبت‌هایی که شخص رئیس جمهور درباره رعایت دایره عدالت و انصاف در جامعه، نگاه ملی و پرهیز از قوم گرایی و اقوام خاص و پرهیز از نگاه‌های جناحی داشتند و اسامی که کارگروه‌ها به شورای راهبردی دادند، این شورا هم نظر مشورتی خود را به آقای رئیس جمهور ارائه کند و آنچه برای کشور خیر است پیش بیاید.

وی تصریح کرد: قطعا رئیس جمهور منتخب ملت از مردم رای گرفته و دست خود برای انتخاب کابینه باز می‌بیند و نباید هیچگونه فشاری برای انتخاب کابینه وجود داشته باشد. ایشان باید بر اساس مشورت هایی که می‌شود با استقلال رای خود تصمیم نهایی را بگیرد. همه احزاب، جریانات و صاحبان تریبون باید تلاش کنند تا این دوره گذار به خوبی تمام شود. مشی و مرام رهبری انقلاب این بوده که از دولت مستقر حمایت کند. در این مرحله باید از فشارها به آقای رئیس جمهور جلوگیری کنیم و دست او را باز بگذاریم تا بر اساس پیشنهادات، مشورت‌ها و بر اساس صلاح شخصی خود کابینه خود را انتخاب کند. 

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.