فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۲۱۲

آقاتهرانی: احتمالا برخی وزرا رأی اعتماد مجلس را کسب نکنند

آقاتهرانی: احتمالا برخی وزرا رأی اعتماد مجلس را کسب نکنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم همانطور که با رأی خودشان رئیس جمهور را انتخاب کرده‌اند، نمایندگان مجلس را نیز در سراسر کشور رأی داده‌اند و انتظار دارند تا در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

به گزارش تجارت نیوز،

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی با اشاره به دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار داشت: در این دوره با همراهی هیئت رییسه، وزرای پیشنهادی جلسات فشرده‌ای با همه کمیسیون‌ها داشتند و نمایندگان از نزدیک با برنامه‌های وزرا آشنا شدند و بهتر توانستند برای رأی خود به حجت برسند و این اتفاق در ادوار سابق مجلس هم بود ولی اینک انضباط بیشتری یافت.

وی افزود: امامین انقلاب شاخص‌ها و مسیر را برای کارگزاران نظام اسلامی مشخص کرده‌اند و فرمایشات آنها به عنوان ملاک عمل برای همه ماست، شرایط فرهنگی و اقتصادی امروز کشور بر همه روشن است، اما برای اصلاح این رویه‌ها باید مدیران کارآمد و مکتبی و پایبند به اصول انتخاب شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و خطاب به اولین رئیس جمهور پس از انقلاب گفت: امام خمینی(ره) خطاب به رئیس جمهور وقت متذکر شده بودند: اشخاصی که انقلابی نیستند نباید در رأس وزارتخانه‌ها باشند و در وهله اول به مجلس معرفی نشوند و در صورتی که معرفی شدند نیز مجلس رد کند و هیچ اعتنا نکند، الّا اینکه وزیری باشد که کارآمد باشد؛ اسلامی باشد؛ مسامحه‌کار نباشد؛ انقلابی باشد تا یک مملکتی دستمان باشد. و امام راحل هشدار دادند که اگر بنا باشد خلاف این باشد، باید ما عزای اصل جمهوری را بگیریم. عزای اصل همه مسائل را بگیریم. لذا این شاخص‌ها نشان می‌دهد امام(ره) تکیه و تأکید بر انقلابی بودن داشتند و دلبستگی به غرب و آمریکا یکی از شاخص‌های افرادی است که انقلابی نیستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: مقام معظم رهبری (دامت برکاته) نیز شاخص‌هایی را برای نمایندگان در رأی اعتماد به وزرا مشخص کردند و تأکید فرمودند که تشرّع، اشتهار به صداقت و پاکدستی، نداشتن سابقه سوء، برخورداری از نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل سیاسی و جناحی، در کنار کارآمدی باید ملاک عمل و انتخاب نمایندگان باشد، و بر همه ما واجب است بر اساس این شاخص‌ها عمل کنیم و اگر اینگونه باشد، بسیاری از مشکلات نظام مرتفع خواهد شد؛ چرا که بیشترین مشکل ما نبود مدیریت صحیح است.

آقاتهرانی با بیان اینکه عدم رأی اعتماد نمایندگان به تعدادی از وزرای پیشنهادی در ادوار مختلف مجلس رقم خورده و این امری طبیعی است، گفت: مجلس دوازدهم تلاشش کمک به دولت محترم است، اما این نباید به معنای نادیده گرفتن مسئولیت احراز شاخص‌های مدنظر برای قبول مسئولیت وزارت از سوی مجلس تلقی شود. مردم همانطور که با رأی خودشان رئیس جمهور را انتخاب کرده‌اند، نمایندگان مجلس را نیز در سراسر کشور رأی داده‌اند، و انتظار دارند تا در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از وزرای پیشنهادی به دلیل نداشتن شاخص‌های مورد تأکید رهبری عزیز مورد اقبال نمایندگان انقلابی نیستند و لذا احتمال می‌رود رأی اعتماد مجلس را کسب نکنند، اما فکر می‌کنم اغلب افراد معرفی شده با توجه به دقت عمل و در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح بتوانند از مجلس رأی لازم را کسب کنند. این موضوع البته به معنای نمره بالا داشتن همه وزرای پیشنهادی که موفق به کسب رأی اعتماد می‌شوند، نیست. بلکه دلیل آن همراهی با آقای دکتر پزشکیان برای راه اندازی دولت است که نظام و فعالیت‌های آن متوقف نماند. لذا توصیه می‌کنم نمایندگان محترم با چینش نیروهای خدوم و مؤمن، توجه به خدا و حرکت برای خدا و مردم را فراموش نکنند. ان‌شاءالله که همه به رضای الهی موفق باشیم. والحمد لله اولاً و آخرا.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.