کد مطلب: ۳۶۴۷۹۷

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ممنوعیت‌های تجاری بیشتر نمی‌شود / تنش‌ ارزی در امسال دور از ذهن است

ممنوعیت‌های تجاری بیشتر نمی‌شود / تنش‌ ارزی در امسال دور از ذهن است

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران می گوید: امسال لیست ممنوعیت‌ها را هرگز وسیع‌تر و گسترده‌تر نخواهیم کرد مگر اینکه بحث تنش‌های ارزی احساس شود که این موضوع در تجارت امسال بعید به نظر می‌رسد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ممنوعیت و محدودیت واردات کالا در سال 98 افزایش می‌یابد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: اساسا ما بحثی با عنوان ممنوعیت واردات اقلام نداریم. سال گذشته ما براساس مصوبه مجلس مبنی بر منع واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، نسبت به واردات و صادرات برخی کالاها که برای کشور ضروری نبود و نیازی هم احساس نمی‌شد برخی سخت‌گیری‌ها در بخش تجارت خارجی شکل گرفت.

محمدرضا مودودی در ادامه افزود: حالا در سال 98 مهمترین برنامه ما واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای برای توسعه و افزایش کیفیت بخش تولید است. از این رو امسال نسبت به واردات مواد اولیه و تمام کالاهایی که قرار است به کیفیت تولید داخل کمک کند هیچ محدودیتی قائل نخواهیم شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در سال رونق تولید لیست ممنوعیت 1400 قلم کالا وسیع‌تر نخواهد شد؟ گفت: امسال لیست ممنوعیت‌ها را هرگز وسیع‌تر و گسترده‌تر نخواهیم کرد مگر اینکه بحث تنش‌های ارزی احساس شود که این موضوع در تجارت امسال بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که با مدیریت به هنگام و سیاست‌های جدید بانک مرکزی امسال بحث تنش‌های ارزی در بخش تجارت خارجی نیز دور از ذهن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.