فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۵۸۹۰

احتمال مخالفت مجلس با طرح تغییر تعطیلات پایان هفته

احتمال مخالفت مجلس با طرح تغییر تعطیلات پایان هفته

کارشناسان معتقدند تعطیلی شنبه و جمعه به لحاظ اقتصادی و افزایش تعاملات تجاری ایران بهتر از تعطیل کردن پنج شنبه و جمعه است.

کارشناسان معتقدند تعطیلی شنبه و جمعه به لحاظ اقتصادی و افزایش تعاملات تجاری ایران بهتر از تعطیل کردن پنج شنبه و جمعه است.

ابراهیم نکو در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص تغییر تعطیلی دو روز آخر هفته اظهار داشت: در همه‌جای دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است و چون در ایران تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه است از لحاظ اقتصادی این امر سبب شده که ما عملا چهار روز تعطیل باشیم.
وی با اشاره به بررسی‌های صورت‌گرفته در این زمینه گفت: تفاوت تعطیلات در کشورهای دیگر سبب شده تا ما در روابط تجاری عقب بمانیم و این بر رشد تجاری ما تاثیرگذار است.
وی در ادامه بیان کرد: تفاوت تعطیلات ایران با کشورهای اروپایی، کشور را با سرگردانی‌هایی مواجه کرده است و سبب شده ما دو روز از بازار جهانی عقب بمانیم، بنابراین ما باید به دنبال آن باشیم که این عقب‌ماندگی را به یک روز برسانیم.
به گفته وی باید بر تغییرات تعطیلات روزهای پنجشنبه و جمعه تجدید نظر صورت گیرد زیرا روابط تجاری ما باید بر اساس زمان کشورهای دیگر باشد.
نکو افزود: این تغییرات می‌تواند بر ارتباطات پولی و مالی تاثیر بگذارد و رویکرد جدیدی را ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که نظر دولت در این خصوص مثبت است، اما مجلس به‌سادگی پاسخ مثبت به این طرح نخواهد داد و باید پیشنهادهای دولت را در این زمینه مشاهده کرد.
موسی‌الرضا ثروتی در گفتگو با تجارت‌نیوز با بیان اینکه تغییرات در تعطیلات روزهای پنجشنبه و جمعه موضوعی است که که باید از ابعاد مختلف بررسی شود، گفت: اگر قرار است با دنیا در ارتباط باشیم لازم است روی ایجاد برخی هماهنگی‌ها نیز بررسی کرده و به‌صورت کارشناسی عمل کنیم.
به گفته وی باید این طرح را از بعد مذهبی نگاه کرد و نظر مراجع را در این زمینه باید دانست زیرا اکثر اعمال و مناسبت‌های مذهبی ما در روز پنجشنبه است و از سنت‌های قدیم این مناسبت‌ها شکل گرفته است.
ثروتی بیان کرد: در حال حاضر در ایران زمانی ما تعطیل هستیم، دنیا کار می کند از این رو اگر به لحاظ شرعی مشکلی وجود نداشته باشد به نظر می‌رسد تغییر تعطیلات به لحاظ مدیریتی مطلوب باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این تغییرات باید دید روزهای عادی چقدر ارتباطات بانکی داریم و با توجه به هزینه‌ها باید شرایط را سنجید که آیا این جابجایی صرف دارد برای کشور یا نه؟
ثروتی گفت: ایجاد هماهنگی با دنیا برای برقراری تبادلات اقتصادی به نفع کشور است لذا لازم است برای توسعه اقتصادی و ارتباطات بیشتر همخوانی در سطح بین‌المللی ایجاد کنیم.
شایان ذکر است روز گذشته ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت از ارائه پیشنهاد طرح تغییر تعطیلات آخر هفته به منظور افزایش تعاملات تجاری ایران با دنیا خبر داد و گفت: تجارت محروم از ۴ روز کاری است و در ۳ روز دیگر هم اختلاف افق وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.