کد مطلب: ۸۵۹۶۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش قسطی تشک رواج یافت/ تشک‌های ۱۷۳ میلیونی در فروشگاه‌های اینترنتی

فروش قسطی تشک رواج یافت/ تشک‌های 173 میلیونی در فروشگاه‌های اینترنتی

بررسی‌ بازار و سایت‌های فروش اینترنتی نشان می‌دهد قیمت انواع تشک تخت دو نفره بین دو ملیون و ۲۰۰ هزار تومان تا قیمت‌های عجیب و غریب 173 میلیون تومان است. قیمت‌ها اکنون در این بازار به شکلی شده‌اند که فروش قسطی تشک هم رواج یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کالای خواب ازجمله اقلامی است که در سال‌های اخیر افزایش قیمت چشمگیر داشته، اما کمتر به آن توجه شده است. این افزایش قیمت‌ها حالا از قدرت خرید مردم پیشی گرفته و برخی برای فعال ماندن کسب و کار خود به فروش قسطی تشک روی آورده‌اند.

بررسی بازار نشان می‌دهد در حال حاضر تشک تخت با قیمت‌‌های بعضا عجیب و غریب عرضه می‌شود. تا جایی که قیمت 173 میلیون تومان هم برای تشک‌های دو نفره دیده می‌شود. گران‌ترین تشک‌های تخت تک نفره نیز حدود ۷۶ میلیون تومان قیمت‌ دارد.

1فروش قسطی تشک

این تشک‌های گران‌‌قیمت که این روزها با کلیدواژه لاکچری شناخته می‌شوند، ویژگی‌های خاصی دارند که برای با این قیمت‌ها برای همه قابل استفاده نیست. برای مثال برخی از آن‌ها دستبافت هستند، به گیاه آلوئه‌ورا آغشته شده‌اند، از پارچه ابریشمی برای تولیدشان استفاده شده و حتی قابلیت تنظیم دمای بدن در خواب را دارند که به همین بهانه قیمت 173 میلیون تومانی را منطقی جلوه می‌دهند.

کمترین قیمت تشک تخت دو نفره و تک نفره نیز بیش از و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. هرچند مغازه‌داران معمولا تشک‌های با قیمت پایین را پیشنهاد نمی‌کنند، چرا که عمر مفید آن‌ها کوتاه‌تر است و برای کسانی که مشکل کمر دارند هم مناسب نیست.

رواج فروش قسطی تشک و لوازم خواب

همین شرایط باعث رواج فروش قسطی تشک تخت شده، تا جایی که بیشتر مغازه‌ها برای جذب مشتری با عباراتی بزرگ روی شیشه خود نوشته‌اند که محصولات‌شان را به صورت قسطی هم می‌فروشند.

به طور کلی با توجه به افت تقاضا به ویژه در حوزه انواع لوازم خانگی، در سال‌های اخیر شاهد رواج فروش کالای قسطی در این بخش بوده‌ایم و حتی اخیرا رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان نیز به تجارت‌نیوز گفته بود که در سال‌های اخیر خرید کالاهای دست دوم در حوزه لوازم خانگی رواج یافته است.

در این میان قیمت تشک‌های مهمان تک‌نفره نیز حدود ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت انواع بالشت نیز بین ۳۰ هزار تومان تا بیش از پنج میلیون تومان است.

درباره پتو نیز حداقل قیمت مربوط به پتوهای مسافرتی است که از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود، اما قیمت گران‌ترین انواع پتو از جنس پنبه به بیش از ۹ میلیون تومان هم می‌رسد.

اما این موارد، تنها اقلام مورد نیاز برای خواب نیست. بررسی قیمت سرویس روتختی نیز نشان می‌دهد که حداقل قیمت سرویس ملحفه یک و دو نفره نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان است، اما قیمت محصولات لاکچری به ۲۳ میلیون تومان هم می‌رسد.

هزینه کالای خواب برای جهیزیه

بر این اساس برای تأمین جهیزیه در کمترین حالت باید خود و یک مهمان (به جز کالاهای چوبی) حداقل سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در بیشترین حالت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.

این در حالی است که عمر مفید تشک‌ها معمولا پنج تا هشت سال است.

گفتنی است این صنف نیز مانند سایر بخش‌های کشور در سال‌های اخیر با مشکل تامین مواد اولیه از جمله در بخش پارچه مواجه بوده است.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه صفحه بازار کالا را در تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.