کد مطلب: ۸۴۳۹۳۵

تراموا جایگزین بی‌آرتی می‌شود؟

تراموا جایگزین بی‌آرتی می‌شود؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد: تصمیم‌گیری و قضاوت در خصوص ورود تراموا به ناوگان حمل و نقل عمومی را به ارائه مطالعات از سوی شهرداری تهران موکول می‌کنیم. هر زمانی که شهرداری لایحه را به شورای شهر بیاورد نسبت به بررسی آن اقدام خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری تهران هنوز نه مطالعات اجرای این طرح و نه لایحه ایجاد تراموا در تهران را در اختیار شورای شهر قرار نداده است. وی گفت: طبیعتاً تا زمانیکه مطالعات اجرای این طرح که توسط مشاوران ذیصلاح انجام شده، ارائه نشود، این طرح بررسی نخواهد شد.

به نقل از ایسنا، وی با تأکید بر اینکه باید بررسی کنیم که آیا اساسا این مدل حمل و نقل (تراموا) برای تهران و معابری که شهرداری پیش بینی کرده، مناسب است یا خیر، گفت: تصمیم گیری و قضاوت در خصوص ورود تراموا به ناوگان حمل و نقل عمومی را به ارائه مطالعات از سوی شهرداری تهران موکول می‌کنیم. هر زمانی که شهرداری لایحه را به شورای شهر بیاورد نسبت به بررسی آن اقدام خواهیم کرد.

چندی پیش زاکانی شهردار تهران اعلام کرده بود «در راستای برقی‌سازی، خط یک بی آرتی را به تراموا تبدیل می کنیم. تفاهم‌نامه آن منعقد خواهد شد. خط یک بی آرتی از ترمینال شرق تا آزادی تبدیل به تراموا شده تا الگویی جدید را در تهران داشته باشیم. برآورد ما این است که سالانه جابجایی ۵۵ میلیون مسافر را از طریق این خط داشته باشیم. تلاش می کنیم در ۱۸ ماه این خط را ایجاد کنیم.»

اولویت تکمیل خطوط موجود

محسن هرمزی، مدیر عامل شرکت متروی تهران سال گذشته در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است به جای احداث «تراموا» خطوط فعلی مترو تکمیل شوند، گفته بود: از منظری این صحبت درست است چرا که بهتر است ابتدا شبکه مترو کامل شود؛ اما ایجاد یک مسیر تکمیلی همچون تراموا که وسیله‌ای پاک است برای پوشش هر چه بیشتر ترافیک و کاهش آلودگی هوای تهران لازم است. البته تصمیم به شروع این پروژه نیازمند تکمیل مطالعات است و بعد از آن باید مجوزهای لازم از نهادهایی همچون شورای شهر اخذ شود.

به گفته وی؛ در واقع این گونه نخواهد بود که خلق‌الساعه یک روز تصمیم بگیریم که «تراموا» را در تهران بسازیم و بلافاصله این پروژه را آغاز کنیم. به تعبیر دیگر قطعا تکمیل خطوط موجود و تأمین ناوگان شبکه اولویت اول ما است؛ اما احداث «تراموا» با توان بخش خصوصی مغایرتی با توسعه مترو ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.