فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۴۲۲۱۱

قیمت طلا و ارز در بازار سه‌شنبه ۱۸ دی

قیمت طلا و ارز در بازار سه‌شنبه 18 دی

قیمت طلا و سکه در بازار امروز سه‌شنبه متاثر از کاهش بهای جهانی طلا ناشی از امیدواری بازارها نسبت به چین و آمریکا بود که با افت قیمت روبرو بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز سه‌شنبه با امیدواری نسبت به توافق آمریکا و چین، همچنین توقف افزایش نرخ بهره آمریکا که باعث افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی شد، کاهش یافت و به 1281 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، طبق گفته مدیر تحقیقات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ در هنگ کنگ، بدنبال بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران، طلا از اوج قیمت اخیرش عقب نشینی کرده است. بازار به دلیل ابهامات پیرامون جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا دچار تلاطم شده بود با این حال اکنون مقامات آمریکا و چین تلاش می‌کنند همکاری کرده و با لحن مثبتشان، فضای باثباتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده‌اند.

به گفته تحلیلگران، افراد زیادی با تصور این که رشد اقتصادی آمریکا و چین به دلیل جنگ تجاری کاهش پیدا خواهد کرد، طلا خریداری کرده اند. اگر نتیجه این مذاکرات مثبت باشد، بازار طلا با سودگیری سرمایه گذاران مواجه خواهد شد.

شاخص دلار که در معاملات روز گذشته با اطمینان فزاینده سرمایه‌ گذاران به این‌که بانک مرکزی آمریکا امسال به دلیل ابهاماتی درباره روند رشد اقتصاد این کشور، نرخ‌های بهره را افزایش نخواهد داد، نزدیک پایین‌ترین حد خود در دو ماه و نیم اخیر سقوط کرده بود اما روز جاری ۰.۳ درصد رشد کرد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا از اوج خود در اکتبر بیش از ۵۰ واحد کاهش یافتند. قیمت طلا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیر رسمی امروز (۱۸ دی ۱۳۹۷) قیمت دلار برای فروش ۱۰،۸۵۰ تومان گزارش شده است.

صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰،۸۰۰ تومان و ۱۰،۹۰۰ تومان اعلام کرده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در بازار غیررسمی امروز (۱۸ دی ۱۳۹۷) ۱۲،۶۵۰ تومان است.

صرافی ملی قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲،۶۵۰ تومان و ۱۲،۷۵۰ تومان اعلام کرد. همچنین، نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،۸۰۴ تومان تعیین شد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و 746هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 620 هزار تومان است که با توجه به کاهش بهای جهانی طلا با افت قیمت مواجه بودند.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 342 هزار و 530 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، یک میلیون و 930 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 200 هزار تومان و 660 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.