فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۹۸۲۵۴

تجارت‌نیوز از اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

ارزانی طلا و دلار در دوره ذوق‌زدگی بورسی‌ها / طلافروشانی که کرکره را پایین کشیدند / تداوم توزیع رانت توسط خودروسازان

ارزانی طلا و دلار در دوره ذوق‌زدگی بورسی‌ها / طلافروشانی که کرکره را پایین کشیدند / تداوم توزیع رانت توسط خودروسازان

در روزی که شاخص بورس رکورد دیگری را ثبت کرد، قیمت طلا و دلار ارزان شد. همچنین امروز مقامات سیاسی ایران اظهاراتی داشتند که احتمالا در آینده بر اقتصاد کشور تاثیراتی بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.4 درصد کاهش، 11 هزار و 350 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با 900 تومان کاهش به 412 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 106 هزار تومان رسید.

اما امروز در بازار سهام اوضاع چطور بود؟ بازار سهام در آخرین روز کاری هفته، علاوه بر استقبال از یک تازه وارد، با بیش از 4 هزار واحد افزایش به پیشواز اصلاحات در بازار پایه رفت. با وجود این، شاخص فرابورس نیز با رشد 1.48 درصدی وارد کانال 3770 واحدی شد.

13 شهریور

شاخص بورس امروز روندی صعودی داشت.

در بازار سهام همچنین امروز سهامداران شاهد عرضه اولیه رنیک بودند. البته مشتریان این عرضه اولیه امروز از اختلال گسترده در ثبت سفارش عرضه اولیه رنیک گلایه‌هایی را مطرح کردند.

در بازار جهانی قیمت نفت هم امروز افزایش داشت. هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات امروز 0.4 درصد رشد کرد.

سیگنال‌های سیاسی

امروز مقامات سیاسی اظهاراتی داشتند که احتمالا در آینده بر اقتصاد ایران بتوانند اثراتی داشته باشند. رئیس جمهور گفت: بعید می‌دانم امروز و فردا با اروپا به نتیجه برسیم، گام سوم ایران را اعلام خواهیم کرد.

حسن روحانی روز چهارشنبه و در جلسه هیئت دولت با تشریح روند مذاکرات،گفت: مثلاً اگر در ۲۰ مساله اختلاف داشتیم ، این اختلافات اکنون در ۳ مساله است و بخش عمده آنها حل شده اند اما هنوز به نقطه نهایی نرسیده ایم و بعید می دانم طی امروز و فردا نیز بتوانیم به توافق نهایی برسیم؛ در نتیجه گام سوم را برخواهیم داشت و جزئیات این گام سوم را طی امروز و فردا اعلام و بر مبنای آن عمل می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه نیز گفت: از نظر ما بازگشت به اجرای کامل برجام منوط به دریافت ۱۵ میلیارد دلار برای یک دوره چهار ماهه است و در غیر این صورت روند کاهش تعهدات ایران ادامه خواهد یافت.

سید عباس عراقچی که پس از مذاکرات روز دوشنبه در پاریس به اسلوونی سفر کرد در جمع خبرنگاران گفت: محور مذاکرات با فرانسه در خصوص نحوه تامین مطالبه جمهوری اسلامی در خصوص فروش نفت و نحوه تامین درآمدهای حاصله است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنانکه بارها اعلام کرده است تنها در صورتی به اجرای کامل برجام بر می‌گردد که قادر به فروش نفت خود و دسترسی و عواید ناشی از آن به صورت کاملا قابل استفاده و بدون هرگونه محدودیتی باشد و ابتکار فرانسه دقیقا در همین راستا است.

همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز عنوان کرد: اگر اروپا تقاضاهای ایران را اجرایی نکند گام سوم در روز مقرر اجرایی می‌شود.

اما از گزارش‌های قابل توجه امروز تجارت‌نیوز می‌توان به توزیع رانت در فروش فوری ایران‌ خودرو ، تعطیلی طلافروشان تهران و روایتی غم انگیز از نبود توسعه در چابهار اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.